הסיפור המופלא של אתר ים המלח
תוך שנה בלבד, הצלחנו בעבודה משותפת לשקם את האתר של הלקוח, להחזיר את הדירוגים שלו בגוגל ולהגדיל במאות אחוזים את שיעורי הכניסה לאתר. סיפור ההצלחה הגדול של אתר ים המלח הוא סיפור על אמונה, עבודה קשה ושיתוף פעולה יוצא דופן.
את האתר של ים המלח קיבלנו לפני כשנה עם פגיעה קשה בעדכון של גוגל YMYL. ״כשהגענו ל-Booya, בדקנו כבר בתחילת התהליך כמה ביטויים ספציפיים שצריכים להיות מקודמים כדי שנצליח להשביח את הנכס. באותה נקודת זמן, היינו אחרי הרבה שנים של עבודה עם חברות קידום ובמהלך 2019, כשהיו עדכונים של גוגל, צנחנו במיקומים חשובים ולא הצלחנו לשחזר אותם. התחלנו לחפש חברת SEO שתלווה אותנו ליציאה מהמצב הזה. נכנסנו לתהליך סקפטיים כי היינו למודי ניסיון עבר וידענו שאי אפשר לדעת אם נצליח״, מספרת נעמה וולף, מנהלת הנכסים הדיגיטליים של ים המלח שניהלה את הפרויקט מצד הלקוח.
כמו בכל פרויקט, אסטרטגיית הקידום הייתה להתחיל מהבסיס ולבצע מחקר אופטימיזציה מקיף הן ברמה הטכנית והן ברמת ההיררכיה והתוכן. האתגר הגדול בפרויקט היה שיקום הנזקים שהביאה הקורונה לתחום התיירות וקריסת מרבית האתרים בתחום. משה אלזרה, מנכ״ל ובעלים משותף בבויה מספר: ״המצב החדש אילץ אותנו להיות אגרסיביים ואינטנסיביים בפעילות ה-SEO. ניצלנו את ההזדמנות והמומנטום לאורך התקופה הזאת, שהייתה במובנים מסוימים גם הזדמנות״.
האתגר הגדול היה על השולחן כבר מהרגע הראשון והצוותים שלנו יצאו לדרך. חנן חרלופסקי, מנהל מחלקת SEO של בויה מסביר על התהליך שנעשה:
- עבודת אופטימיזציה לכל עמודי האתר ושידרוג תגיות META.
- יצירת תוכנית טכנית שכוללת סכמות וניקיון של ה HTML לכל העמודים החשובים ביותר של האתר
- יצירת מבנה קישורים פנימיים נכון
- מיפוי עמודים בעייתיים ברמת התוכן ועיבוי התכנים
- עבודה על הביצועים של האתר
למרות האתגרים הרבים שבדרך, הצלחנו לייצר עלייה אורגנית בדירוגים שהביאה בתורה גם לגידול משמעותי בטראפיק של מאות אחוזים. ״העבודה הייתה בעיקר עבודה טכנית. אחרי חצי שנה התחלנו לראות יציבות ואחרי שנה של עבודה כבר ראינו שהמיקומים חזרו לעצמם בביטויים העיקריים״, אומרת נעמה. ״היתרון המשמעותי בעבודה עם בויה הוא שלא היינו צריכים לייצר תוכן חדש בשביל זה, מה שכל חברה אחרת אמרה לנו שנצטרך לעשות. הגישה של בויה לעבוד על החלק הטכני הוכיחה את עצמה״.
משה מסכם את התהליך: העובדה שיש לנו כאן בתוך הבית מחלקת תוכן באנגלית עזרה לנו לבצע אופטימיזציה ותיוגים בגמישות ובזריזות, שהיו קריטיים בעבודה על הפרויקט. מי שלא מכיר את העולם ונמצא עם היד על הדופק בעדכונים של גוגל גם בזירה הבינלאומית, קשה לו להדביק את הקצב. בגלל העבודה עם השוק הבינלאומי, אנחנו מתעדכנים על הדברים צעד לפני כולם. מהצד של הלקוח, נעמה שיתפה פעולה לאורך כל התקופה וזה מרכיב משמעותי בהצלחת הפרויקט. ״אם יש בצד השני מי שמתגייס ונרתם לתהליך – זה מתכון להצלחה.
מהצד של הלקוח, נעמה מסכמת: ״אנחנו מאוד מרוצים מהתהליך, מהעבודה המשותפת עם הצוות ושהגענו למצב שאנחנו יציבים. הגישה המקצועית של בויה מאוד דיברה אלינו, במיוחד שהסתכלו על האתר והחליטו לעבוד עם מה שיש. זה היה מאוד שונה בגישה מכל חברה אחרת שפגשנו. בעקבות העבודה המשותפת נוצרה יציבות, אנחנו לא כל הזמן במרדף. הצוות יודע מתי צפוי להיות עדכון של גוגל, מוכן וערוך לזה. עכשיו אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להסתכל על מונחים אחרים ולהתחיל לעבוד עליהם. בבויה יש צוות מקצועי שעושה עבודה טובה. אלו אנשי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם בכל התייעצות קטנה, שתמיד יגיעו עם רעיון טוב״.
זכות גדולה עבורנו לעבוד עם אנשי מקצוע ערכיים ואנושיים, ולייצר יחד תהליכי עבודה משמעותיים ומוצלחים. כן ירבו!