אחת התופעות הבולטות ביותר של הגלובליזציה היא רשת האינטרנט. היכולת שלנו לתקשר עם גולשים מכל קצוות תבל פותחת לא רק צוהר לשיתוף רעיונות אלא מהווה קרקע עסקית פורייה.

אם בעבר עסק ישראלי שרצה לפעול בחו”ל היה נדרש להוצאות גדולות והקמת סניפים בינלאומיים, כיום ניתן לעשות זאת ממש בלחיצת כפתור. ובכן, לא בדיוק בלחיצת כפתור אבל המשימה בהחלט אפשרית. העיקרון הוא פשוט לכאורה. עסק ישראלי מקים אתר אינטרנט, מקדם אותו לקהלי יעד רלבנטיים בחו”ל, ונהנה מקהל לקוחות בינלאומי. כעת, נשאלת השאלה, איך הופכים את החלום למציאות. כלומר, איך מקימים אתר אינטרנט בישראל אשר יצליח להגיע אל הקהלים שמעבר לים. בדיוק לשם כך ישנן חברות ישראליות אשר מציעות קידום אתרים בחו”ל.

שיווק בגוגל שמביא תוצאות.

מלאו פרטים ואחד המומחים
שלנו יחזור אליכם.

לתיאום פגישת ייעוץ
073-7599478

אני מאשר/ת קבלת דיוור מאת Booya digital

בניגוד לקידום אתרים בישראל, קידום אתרים בחו”ל הוא מלאכה מורכבת ועמוסה באתגרים. הבה נפרוש בקצרה את ההבדלים המהותיים וכך נבין מעט יותר מדוע לא מדובר בפרויקט שניתן להפקיד אלא בידי מומחים בלבד.

המתחרים

אתרי אינטרנט אשר פועלים בחו”ל מתמודדים עם זירה תחרותית במיוחד ועם שווקים גדולים בהרבה מהשוק הישראלי. לא אחת, המתחרים הם חברות ענק ומותגים בינלאומיים, וכן אתרי אינטרנט ותיקים הנהנים ממיתוג ומוניטין באזור שבו הם פועלים. אי לכך, קידום אתרים בחו”ל מבקש אפוא לחדור אל השוק הזר תוך כדי התמודדות עם תחרות לא פשוטה. ואכן, דרושים לכך מקצועיות, ניסיון ויצירתיות. בהיבטים מסוימים, קידום אתרים בחו”ל דומה לקידום אתרים בתחום תחרותי.

היכרות עם גוגל חו”ל

מנוע החיפוש של גוגל מפעיל אלגוריתם שונה ממדינה למדינה. זאת, מתוך מטרה להתאים את תוצאות החיפוש אל הגולשים הספציפיים. במסגרת קידום אתרים בחו”ל חשוב להכיר היטב את האלמנטים הרלבנטיים מבחינת גוגל במדינת היעד. יש לזכור בעניין זה את הכלל – אין דין קידום אתרים בישראל כדין קידום אתרים בארה”ב או בסין והדברים ברורים.

מחקר מילות מפתח לוקאלי

פרויקט SEO בחו”ל דורש מחקר מילות מפתח אשר מתמקד בביטויי החיפוש שמאפיינים את קהל היעד. לצורך כך, צריך להכיר לא רק את התרגום הקלאסי של הביטויים אלא גם להפגין שליטה ב”סלנג” וב”חיתוך הדיבור” המקומי. על כן, תהליך קידום בגוגל כולל בראשיתו מחקר מילות מפתח ממוקד אשר מתכתב עם השפה המדוברת במדינת היעד, וכן עם הפרמטרים השונים מבחינת האלגוריתם של גוגל המקומי.

חברת הקידום יוצרת שיתופי פעולה עם גורמים מקומיים בחו”ל ועם בלוגרים ואנשי תוכן מובילים בתחומם במדינת היעד. אגב, ההבדלים הללו יכולים להיות גם בתוך השפה עצמה. לדוגמה, ישנם פערים מהותיים בין “אנגלית בריטית”, “אנגלית אוסטרלית”, “אנגלית אמריקאית” וכו’.

אחסון בשרתים בינלאומיים

אתרי אינטרנט ישראלים אשר פועלים בחו”ל חייבים לדאוג לכך שהם מאוחסנים על גבי שרתים הממוקמים במדינת היעד. כמו כן, יש לשים לב בעניין זה גם לשם הדומיין שנרכש (לא עוד co.il). מיקום השרתים הוא בעל חשיבות גדולה להצלחת פרויקט הקידום, בעיקר משום שגוגל מציגה בפני הגולשים קודם כל את האתרים המקומיים (ורק לאחר מכן אתרים שאינם פועלים במדינה עצמה).

היכרות עם הרגלי הגלישה במדינת היעד

קידום אתרים בחו”ל מתבצע במקביל למחקר מעמיק אודות הרגלי הגלישה במדינת היעד. מיותר לציין כי הרגלי הגלישה בישראל שונים באופן מהותי מהרגלי הגלישה בכל מדינה אחרת ועל כן דרושה כאן עבודה מקדימה אשר בודקת כיצד לנהל את הקמפיין ואיך יש להתאים את אתר האינטרנט לגולשים מבחינת חוויית משתמש (UX) ואופטימיזציה למבנה האתר.

החלפת קישורים

החלפת קישורים ויצירת מערך חיצוני של לינקים היא מלאכה מורכבת במיוחד כאשר מדובר על קידום אתרים בחו”ל. זאת, מן הטעם הברור שהדבר דורש התנהלות מול חברות ענק ולא ספקים מקומיים קטנים או קשרים עסקיים בעצימות נמוכה. במילים פשוטות, מה שבישראל יכול להיגמר בשיחת טלפון או מייל, דורש בחו”ל התעסקות רבה והיכרות עם החברות האמינות והטובות ביותר בתחום.

קצב התקדמות הפרויקט

כפי שניתן לראות, קידום אתרים בחו”ל הוא משימה מאתגרת הכוללת התנהלות מול שורה ארוכה של גורמים ופרמטרים. הדבר בא לידי ביטוי גם בקצב התקדמות הפרויקט. בעוד קידום אתרים בישראל יכול להניב תוצאות טובות בתוך זמן יחסית קצר של כמה חודשים, קידום אתרים בחו”ל דורש מעט יותר אוויר לנשימה. עם זאת, כאשר האתר מצליח לטפס אל המקומות הרלבנטיים, מידת החשיפה אליו גדולה לבלי היכר לעומת מידת החשיפה בשוק קטן כמו ישראל. כלומר, ההשקעה לטווח הארוך משתלמת ובגדול.

כתיבת תכנים איכותיים

כידוע, התוכן הוא המלך והדבר נכון גם לגבי קידום אתרים מחוץ לישראל. יש לדאוג כי הכתיבה תהיה איכותית, מקצועית ומבוססת היטב על מחקר מעמיק של מילות מפתח (בהתאם להרגלי הגלישה והשפה השגורה במדינת היעד). כמו כן, מומלץ שלא לוותר על כתיבת תכנים על ידי דוברי שפת אם וכן עריכתם על ידי גורם נוסף לצורך בקרה.

לסיכום – קידום אתרים בחו”ל עם Booya Digital

חברת Booya Digital מתמחה בפרויקטים מורכבים של קידום אתרים בחו”ל. כל פרויקט מסוג זה כולל ב-Booya Digital לא רק התחקות אחר מלוא הפרמטרים הקשורים בעסק אלא גם מחקר מעמיק ומקיף של התנועה האינטרנטית במדינת היעד. זאת, הן מבחינת האלגוריתם של מנועי החיפוש והן מבחינת מחקר מילות מפתח והרגלי גלישה. על מנת להתמודד עם שחקנים חזקים ואיכותיים, פרויקט קידום אתרים בחו”ל עם Booya Digital כולל עבודה מול חברות מובילות להחלפת קישורים וכן שיתופי פעולה עם כותבי תוכן מהטובים ביותר.