האם פרסום בלינקדאין הוא הכרחי עבור חברות המשווקות מוצרים ושירותים B2B ורוצות לייצר לידים איכותיים?

רגע לפני שנדבר על שיווק בלינקדאין בכלל ועל פרסום בלינקדאין בפרט, נתחיל בנקודת המוצא – עסק שאין לו פעילות שיווקית כלשהי, ולו הקטנה ביותר, יאבד מהר מאוד את זכות הקיום שלו.

פרסום בלינקדאין שמביא תוצאות.

מלאו פרטים ואחד המומחים
שלנו יחזור אליכם.

לתיאום פגישת ייעוץ
073-7599478

אני מאשר/ת קבלת דיוור מאת Booya digital

זוכרים את הסלוגן של דפי זהב? “אם אתה לא שם – אתה לא קיים”. כמה פשוט, ככה נכון. מהו בעצם אותו “שם”?. בעידן שלנו, ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה, אנחנו מדברים על ממלכת האונליין – גוגל והרשתות החברתיות למיניהן. אם כך בנוגע לשאלה האם פרסום הוא הכרחי, אין כאן שאלה בעצם. יש כאן אמירה – פרסום הוא בגדר חובה לכל עסק.

נעשה זום אין על פרסום בלינקדאין, בניסיון להבין מה בדיוק עושים שם ולמי זה מתאים. הפלטפורמה נוצרה אי שם ב-2002 במטרה לייצר קשרים מקצועיים ועסקיים בין המשתמשים שלה. כיום היא מונה מעל 630 מיליון משתמשים מכל העולם ומעל מיליון משתמשים בישראל, המחוברים בקשרים עסקיים לפי דירוגים שונים של קרבה. יכולות הפילוח המתקדמות והסיווג של הפרופילים לפי תעשיות, תפקידים ומיקום גאוגרפי, מאפשרת לנו להגיע לאנשי המפתח הרלוונטיים והמדויקים ביותר עבורנו ועבור המותג שלנו. 

למי זה מתאים שיווק בלינקדאין? לאנשי שיווק B2B המפרסמים לעסקים אחרים. היכולת להגיע ישירות למקבלי ההחלטות בארגונים שסומנו כקהל המטרה שלנו, היא פרייסלס. נתעכב בכמה משפטים על ההבדלים בין שיווק לבין פרסום בלינקדאין. שיווק בלינקדאין משמעותו תחזוק הפרופיל (האישי או העסקי) באמצעות העלאה של פוסטים באופן תדיר, שיתוף תכנים וכתבות שלנו או של העסק ושמירה על נוכחות דיגיטלית אורגנית. למה זה חשוב? כדי שכל מי שיגיע לבקר בפרופיל שלנו יקבל את הרושם שאנחנו עדכניים ורלוונטיים, שאנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים ומבינים היטב את התחום שלנו. כדי להשיג את הרושם הנכסף הזה, נצטרך גם לדאוג שהתוכן שאנחנו מעלים או משתפים הוא אכן כזה. השיווק בלינקדאין הוא לגמרי בחינם, העלות היחידה שלו היא זמן ואנרגיה. 

נעבור לפרסום בלינדאין, האח הגדול של השיווק, הוא מנוסה יותר וחכם יותר. מה הוא מאפשר לנו בעצם? דיוק, מיקוד וגישה לדאטא. המידע שמשתמשים מזינים על עצמם והמידע שלינקדאין אוספת עלינו המשתמשים, נמצא במאגר הדאטא שלה ובאמצעות הקידום הממומן מתאפשרת לנו הגישה אליו. מה זה אומר? שאם למשל נרצה להגיע באופן אישי לכל מנהלי הפיתוח העסקי בתעשיית הפוד-טק שגרים בארה”ב – נוכל להגיע אליהם. זה על רגל אחת היתרון הבולט של לינקדאין שאין לאף רשת חברתית אחרת. כמה זה עולה לנו? כמה שנחליט. לינקדאין בנתה מודל המאפשר לנו כמפרסמים לעבוד גם עם תקציבים קטנים מאוד, הכל עניין של מטרות ותיאום ציפיות. 

ולשאלת השאלות – האם פרסום בלינקדאין הכרחי?

 התשובה היא – לא תמיד. לפני שיוצאים לדרך עם קידום ממומן בלינקדאין, חשוב להבין היטב מה אנחנו מנסים להשיג ואיזה תקציב עומד לרשותנו לטובת השגת המטרות האלו. מערכת הפרסום מאפשרת לנו לבצע קידום B2B ע”י חשיפה של התכנים שלנו לאנשי מפתח ספציפיים בתעשיות הרלוונטיות אלינו, כשהמטרה המרכזית היא איסוף לידים בלינקדאין ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות. הקידום בנוי במודל של מכירה פומבית, כאשר כל מודעה הפונה לקהל יעד כלשהו, למעשה מתחרה במודעות אחרות הפונות לקהל יעד זהה. כדי לנצח בתחרות הזאת, נצטרך או תקציבי פרסום גדולים או תוכן סופר רלוונטי ומדויק לקהל היעד.

פרסום בלינקדאין פרסום בלינקדאין שמביא תוצאות

מתי זה הכרחי?

קודם כל, אם אתם משווקי B2B הפרסום בלינקדאין הוא ללא ספק הכרחי עבורכם. למה? כי רוב הקהל הפוטנציאלי שלכם נמצא שם והסיבה שהם שם היא למטרות עסקיות, לכן מלכתחילה הם כבר יותר “מבושלים” ובמוכנות גבוהה יותר לקלוט את התכנים שלכם.  

אם העסק שלכם שייך לתעשיית ההיי-טק, גם עבורכם פרסום ממומן יהיה הכרחי. כמעט כל אנשי המקצוע בתעשייה נמצאים בלינקדאין, כאשר הם מכוונים לצריכת תכנים מקצועיים ומציאת הזדמנויות עסקיות. הפוטנציאל העסקי כבר שם, עכשיו נשאר רק לממש אותו באמצעות הקידום. 

פרסום ממומן בלינקדאין יהיה הכרחי גם במקרה שבו המוצר או השירות שלנו נישתי מאוד ומתאים לתעשייה מקצועית ספציפית. הקידום יאפשר לנו להגיע למקבלי ההחלטות באותם ארגוני מטרה ולחשוף אותם לתכנים שלנו ו/או למוצר או השירות שלנו באופן כזה שלא נוכל לבצע בצורה אורגנית, ודאי לא בהיקפים מאסיביים כמו שמאפשר הקידום.

מקרה נוסף שבו הקידום הממומן יהיה הכרחי הוא כאשר אנחנו רוצים לפנות למאות או אלפי בעלי תפקידים בבת אחת. באמצעות אפשרויות הפילוח של לינקדאין נוכל לאתר את בעלי התפקידים הרלוונטיים אלינו ולהציג רק להם את התוכן שלנו, בשונה מתכנים לא ממומנים שעושים את דרכם ברשת מבלי שיש לנו שליטה לאילו עיניים הם יתגלגלו.

לסיכום,

פרסום ממומן בלינקדאין הוא הכרחי עבור חברות המשווקות מוצרים ושירותים B2B ורוצות לייצר לידים איכותיים. חשוב לזכור שהקידום אינו מהווה תחליף לתחזוק מקצועי של הפרופיל שלכם, בניית מוניטין, יצירת רשת קשרים רלוונטית וביסוס המומחיות שלכם בתחומכם. שילוב נכון בין השניים הוא ללא ספק המתכון המנצח.

 

מה הלקוחות שלנו אומרים

” Booya digital became Keter, at least in the commitment and efforts the whole team put in making our new brand live and kicking.
Along the way, from the ideation phase of our new brand, along the development of the identity and assets, Booya team was there to guide us and help us be more accurate and effective.”

Netzah Sadeh
Director of Product Management - Keter (FOM)

” BooyaDigital helped boost ZIM’s digital marketing efforts, activities and online presence with their long-term B2B strategy. We recommend working with Booya Digital to gain added value and more quality business relations that stimulate organic growth.”

Yifat Ginzberg
Head of Corporate Communication & Global Marketing - ZIM

” Our experience with Booya digital was that of working with professionals, both as a team and individuals. They were all very customer-oriented and highly responsive. I highly recommend Booya as good partners in a joint campaign to promote the company.”

Shlomit Shalgo-Eger
Marketing Communication Manager - PTL GROUP

” בזכות העבודה עם בויה, התחלנו לייצר הרבה יותר תוכן בעל ערך שתרם למיצוב האתר שלנו והבאת טראפיק אורגני איכותי על ביטויים תחרותיים בורטיקל שלנו.
בזכות ניהול לקוח מקצועי וקרוב, הטראפיק גם תורגם ללידים שתמכו במטרות העסקיות שלנו.”

Igor Goldfeld - Rivulis, Micro Irrigation
Head of Global Digital Marketing