שיווק במנועי חיפוש Search Engine Marketing או בקיצור SEM הוא הבסיס השיווקי לקידום בגוגל בחברות וארגונים.
בדרך כלל נחלק את פעילות הקידום בגוגל ל 2:
- פעילות אורגנית – SEO
- פעילות ממומנת – PPC
אם נשלב בין שני הכלים הללו בצורה נכונה נקבל פתרונות לטווח הקצר וכן לטווח הארוך יותר, לכן כאשר אתם בונים אסטרטגיה שיווקית צריך לקחת את 2 הכלים הללו בחשבון.
למה עסקים חייבים לשווק את עצמם בגוגל בפרט ובמנועי חיפוש בכלל?
תהליך חיפוש של שירותים או מוצרים כיום נעשה ברובו הכמעט מוחלט במנועי החיפוש, גם אם נחפש שירות כמו מנעולן או מוצרים שונים למטבח, ועד למערכת פענוח רצף DNA את הכל נוכל למצוא בתוצאות החיפוש לכן חשוב לכל עסק מקטן ועד חברה גדולה להיות עם נוכחות גדולה בתוצאות החיפוש
מה היתרונות בקידום ופרסום בגוגל לעומת צורות שיווק אחרות
חיפוש בגוגל היינו חיפוש POOL , מה זה אומר?
זה אומר שהגולש שמחפש את המוצר או השירות מגיע עם כוונה לרכוש או להשתמש במוצר או בשירות מסויים, זאת אומרת הוא מגיע מוכוון מטרה למצוא את השירות או המוצר וללכת ולכן סיכויי מעולה שהוא ימיר
כאשר שיטת פרסום של PUSH הוא ניתוח ולפעמים גם ניחוש של איזה קהלים אנחנו מחפשים ושליחת מודעות אליהם בצורות שונות – מאמרים,סרטונים או תמונות שיטה כזאת מעולה למציאת קהלים חדשים ושימור קהלים פוטנציאלים שלא רכשו עדיין או השתמשו בשירות אותו מציעים.
קידום אתרים B2B
כל חברה או עסק בתחום ה B2B שמחזיק בנכס דיגיטלי יודעים היום, ללא נוכחות שלהם בדיגיטל בכלל ובגוגל בפרט כנראה שהעסק שלהם בבעיה.
בתהליך קידום נכון מנתחים מהו קהל היעד למוצר או השירות ומהם הביטויים שאותו קהל יעד מחפש, על משפחות הביטויים הללו נתמקד וננסה להיות מדורגים גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש.
במקרים רבים השילוב של קידום ממומן נכון וקידום אורגני יחד ישלימו אחד את השני וישפרו את הנוכחות של האתר בתוצאות החיפוש
תהליך קידום אורגני בגוגל
כמו כל תהליך נכון תמיד מתחילים במחקר או יותר נכון כמה מחקרים
- מחקר מילות מפתח
- מחקר מתחרים
- הערכת נקודת הפתיחה בה אנחנו נמצאים
לאחר שסיימנו את המחקרים הללו מתחיל תהליך הקידום
כיצד עושים זאת? בונים תוכנית עבודה אשר כוללת 3 ערוצים עיקריים
- תוכנית תוכן.
- תוכנית טכנית
- מיתוג חשיפה ברחבי הרשת
השילוב של שלושת הערוצים הללו תמיד יביא תוצאות כמה זמן זה ייקח מאוד תלוי בתחום אותו אנחנו רוצים לקדם.
תהליך קידום ממומן בגוגל
בתהליך קידום ממומן בגוגל בדיוק כמו בקידום האורגני חשוב להתחיל במחקר שיהווה את הבסיס לפעילות.
המחקרים שנעשה בתחילת פעילות הם –
- מחקר מילות מפתח
- מחקר שוק
- מחקר מתחרים
- בניית קהלים
בהתאם למחקרים נמליץ על תקציב לפעילות ומתחילים במסע לקוח
קידום אתרים בחו”ל
פעם תהליך פרסום של חברות בחו”ל כלל בעיקר תערוכות, נסיעות לחו”ל או אפילו לקיחת משרד יח”צ באותה מדינה יעד כדי לקבל חשיפה מקומית, העלויות והזמן היו גבוהים מאוד והתוצאה לעיתים לא כל כך אפקטיבית.
על ידי קידום ופרסום בגוגל יש אפשרות לקבל חשיפה הרבה יותר גבוהה בצורה שוטפת ובצורה גלובלית הרבה יותר וכמובן בעלויות נמוכות הרבה יותר