שיווק דיגיטלי בלינקדאין הוא מונח רחב שמאגד בתוכו מספר תתי תחומים בשיווק. רגע לפני שנסקור אותם, שווה שנדבר בכמה מילים על למה בכלל לינקדאין?
מכיוון שהיא מאפשרת לנו גישה למעל חצי מיליארד עובדים ואנשי עסקים בכל העולם, מכל התעשיות והתחומים ובכל קשת התפקידים. החל ממנכ"לים ואנשי מטה בכירים ועד לעובדי פס הייצור. אז נכון, קרוב לחצי מהם אינם פעילים ברשת אך החצי השני משתמש בפלטפורמה על בסיס כמעט יומי כדי להרחיב את מעגלי הקשרים העסקיים ולייצר הזדמנויות עסקיות חדשות. בשלושה קליקים בלבד נוכל להגיע לכל בעל תפקיד בכל ארגון. אם חפצה נפשכם למשל ביצירת הקשר עם מנהל הרכש של מרסדס, בתוך שלושה צעדים פשוטים תוכלו להיות איתו בקשר ישיר.

הפרופיל האישי הוא גם כרטיס הביקור שלכם!
צריך לתקן את המסר ל- אפשר להגיע לכל בעל תפקיד בכל ארגון בשניים שלושה קליקים. רוצים להגיע למנהל הרכש של חברת מרצדס?
תוך שלושה צעדים תוכלו להיות איתו בקשר ישיר!!
אחרי שהבנו למה כן לשווק בלינקאדין, נעבור לפרקטיקה. הדבר הראשון, הבסיסי והחשוב ביותר בשיווק בלינקדאין הוא הפרופיל האישי שלנו. כל אינטראקציה באשר היא, מתנהלת מתוך הפרופיל האישי או העסקי שלנו וכדי להיות שחקנים ראויים במגרש הזה, נרצה שהפרופיל שלנו יהיה עשיר, מקצועי, מעניין ומדויק לקהל המטרה. לינקדאין משדרגת ומשכללת את הפלטפורמה שלה כל הזמן ומאפשרת לנו להכניס בפרופיל האישי הרבה יותר מידע לעומת קורות חיים סטנדרטיים. את היתרון המשמעותי הזה, חשוב ואף הכרחי לנצל. האלגוריתם של לינקדאין משקלל את איכות הפרופיל שלנו כפרמטר המשפיע על כמות החשיפה שנקבל, על כן פרופיל איכותי יקבל חשיפה גבוהה פי כמה בהשוואה לפרופיל שאינו מתוחזק. אם כך הדבר הראשון בשיווק דיגיטלי בלינקדאין, הוא ללא ספק בניית פרופיל אישי או עסקי שמכיל את כל המידע החשוב עלינו או על העסק שלנו. פרופיל טוב הוא כזה שמספר סיפור, שיש בו תוכן איכותי וערך מוסף.
אחרי שבנינו פרופיל לינקדאין מנצח, הצעד הבא בשיווק בלינקדאין יהיה יצירת רשת קשרים עסקיים רלוונטית.
בשונה מפייסבוק למשל, בה אנחנו נרצה להוסיף לרשת הקשרים שלנו חברים ובני משפחה, לינקדאין היא פלטפורמה מקצועית ועסקית, לכן גם בחירת הקשרים שלנו תצטרך להיות כזו. איתור אנשי המפתח הרלוונטיים והוספה שלהם לרשת הקשרים שלנו, היא קריטית. היתרון הגדול שלינקדאין מציעה במישור הזה הוא האפשרות להגיע לבעלי תפקידים ספציפיים בארגונים ספציפיים, שכן כל פרופיל מכיל את הגדרת התפקיד של בעל הפרופיל וברוב המקרים גם את שם החברה בה הוא עובד. אם כך בחירה מדויקת של רשת הקשרים שלנו בלינקדאין ללא ספק תקדם אותנו צעד אחד קדימה בשיווק העסק שלנו. כיצד נעשה זאת? נגדיר לעצמנו מי הם אנשי המפתח בארגונים איתם נרצה לבנות מערכת יחסים. אחרי שתהיה בידינו הרשימה הנכספת, נוכל לאתר אותם באמצעות חיפוש פשוט.
חשוב שנגדיר לעצמנו מי הם אנשי המפתח ומקבלי הההחלטות ובאילו ארגונים איתם נרצה לבנות מערכת יחסים, אחרי שהגדרנו את זה לעצמנו נצא למסע חיפוש ונאתר אותם באמצעות חיפוש פשוט .

ממשיכים את מסע הלקוח שלנו בבניית מערכות יחסים איכותיות עם מי שהגדרנו כקהל המטרה שלנו.
אנחנו נעשה זאת באמצעות הפצת תוכן בעל ערך עבור אותו קהל, במטרה להגביר את החשיפה והמודעות למותג שלנו. איך עושים את זה? נרצה ליצור בין שש לשבע נקודות מפגש איכותיות בינם לבין המותג לפני שנניע אותם לפעולה. את הפצת התכנים נוכל לעשות בשתי דרכים – בצורה אורגנית ובאופן ממומן. הפעילות האורגנית, היא זו שמנינו מעלה – בניית פרופיל אישי, שיתוף תכנים באופן תדיר ויצירת רשת קשרים רלוונטית. לצד הפעילות האורגנית הזו, שלא עולה לנו כסף והיא נגישה לכלל המשתמשים, ישנו גם פרסום ממומן בלינקדאין. הפרסום הממומן מיועד בעיקר לאנשי שיווק B2B המעוניינים להגיע ישירות למקבלי ההחלטות בחברות הרלוונטיות למוצר או השירות שלהם. יכולות הפילוח המתקדמות מאפשרות לנו להגיע לאותם אנשי מפתח בחברות ספציפיות ולהציג להם את התכנים שלנו. לינקדאין מעניקה לנו גישה לדאטא בעל ערך כמו מידע אודות התעשייה אליה משתייכים אותם בעלי תפקידים, תפקיד, סניוריטי, יבשת, מדינה וגודל ארגון. באמצעות קמפיין ממומן בלינקדאין נוכל לפלח את הקהל שלנו לפי כל אותם סגמנטים ולאתר בפינצטה את קבוצת הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
צריך לדבר ברמה של יצירת "מסע לקוח" אחרי שבנינו את "בנק המטרות" שלנו, נרצה ליצר מולם מערכת יחסים. את זאת נשיג באמצעות הפצת תוכן בעל ערך עבורם וזאת במטרה להגביר את החשיפה והמודעות מולם. חשיפה ניתן לייצר בשתי דרכים – אורגני וממומנת. כלל האצבע אומר שנכון לייצר 6-7 נק' חשיפה עם קהל היעד לפני שנניע אותם לפעולה. את נקודת המגע האלו נוכל לייצר באמצעות הפצת תוכן אורגנית והפצת תוכן ממומן.
עכשיו לפרט על יצירת חשיפה אורגנית וממומנת.
איך עושים פרסום בלינקדאין? דבר ראשון, נחליט מה המטרה שלשמה אנחנו יוצאים לקידום. האם אנחנו רוצים יותר ביקורים באתר שלנו? אולי אנחנו מחפשים חשיפה ומודעות למותג? או שיש לנו סרטון חדש ואנחנו רוצים להגדיל את מספר הצפיות בו? רק אחרי שנדע מה אנחנו רוצים להשיג, נוכל להתחיל לבנות את הקמפיין. מרבית אנשי שיווק B2B יבחרו ביצירת לידים כמטרה מרכזית עבור הקמפיין שלהם. אחרי שבחרנו את היעד שלנו, כדאי מאוד להכיר את סוגי המודעות השונות. ישנן מודעות שמטרתן לקדם תוכן והן מוצעות בשלושה פורמטים – תמונה בודדת, קרוסלה או מודעת וידאו. סוג אחר של מודעות אלו מודעות המכילות טקסט בלבד וישנו סוג נוסף של הודעות ממומנות. כדי להכיר טוב יותר את מגוון האפשרויות שלינקדאין מציעה, הכי טוב זה פשוט להתנסות על המערכת ולבחון את האופציות השונות.
אחרי שבחרנו את מטרת הקמפיין וסוג המודעה שלנו, נעבור לחלק החשוב לא פחות מהתוכן – הפילוח. זה הזמן להגדיר מי האנשים שנרצה שייחשפו למודעה שלנו. ככל שנהיה יותר מדויקים באפיון שלהם, כך פוטנציאל ההצלחה של הקמפיין גדל. קמפיין מוצלח יהיה כזה שיש בו חיבור מדויק בין התוכן הנכון לבעלי התפקידים הנכונים.
הנעה לפעולה
נסיים בחלק החשוב ביותר במסע הלקוח שלנו, זה שלשמו עברנו את כברת הדרך הארוכה – הלא היא ההנעה לפעולה. אחרי שבנינו רשת קשרים עסקיים רלוונטית, חשפנו אותה לתוכן איכותי שיגביר את המודעות למותג שלנו, כעת הגיע הזמן לקצור את פירות העבודה הקשה. ההנעה לפעולה תתבצע בהתאם לצרכי השיווק והמכירות שלנו. זו יכולה להיות הזמנה לוובינר או פגישה, הזמנה לעקוב אחרי העמוד העסקי שלנו, להוריד טופס או לצפות בסרטון. בשלב הזה קהל המטרה אמור להיות מבושל היטב ולהניב לנו לידים איכותיים.
שיווק דיגיטלי בלינקדאין הוא תחום רחב הדורש ידע והתמקצעות. החל מבניית פרופיל אישי מקצועי שיפתח לנו דלתות מול לקוחות פוטנציאליים, דרך יצירת תוכן איכותי שימצב אותנו כמומחים בתחומנו ויעניק ערך לקוראים שלנו ועד לפרסום ממומן ממוקד לקהל היעד שיממש את מלוא הפוטנציאל העסקי בתקציב הנתון. כדי לעשות שיווק בלינקדאין שיניב את התוצאות הרצויות, חשוב לתת דגש לכל אחד מהשלבים. אם נתקלתם בקשיים, תמיד מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע מומחים המכירים את הפלטפורמה, את האלגוריתם שלה ואת מגוון האפשרויות המוצעות למפרסמים, אנשי שיווק ומשווקי B2B.
בהצלחה!