שיווק עסקים בלינקדאין לחברות B2B

עם כותרת כזו מפוצצת, כדאי שנדע על מה אנחנו מדברים 😊

אז שיווק עסקים בלינקדאין, איך עושים את זה נכון? הגישה שלנו, היא לדעת מהי נקודת המוצא שלנו ומה היעד שאליו נרצה להגיע. פרסום בלינקדאין זו תורה שלמה, יש לה עקרונות מנחים, כללים וחוקים, כולם נועדו לסייע לנו להישאר בפוקוס ולמקד את האנרגיות שלנו במקומות הנכונים.

ננסה להוריד את כל הדבר הענק הזה אל הקרקע. קודם כל, אנחנו מזכירים פה לא פעם שפעילות שיווקית, ובמיוחד שיווק B2B, נעשה בין אנשים. הרי מי שחשב על הרעיון של המוצר או השירות שלנו – הוא בן אדם, מי שמעניק את השירות ללקוח מטעם החברה שלנו  – הוא בן אדם,  מי שיחליט בסופו של דבר לרכוש את המוצר שלנו ולא של מישהו אחר– הוא בן אדם. אם כך המחשבה שלנו צריכה להיות בראש ובראשונה תוך התחשבות בכך שבסופו של דבר – מדובר באנשים. אם נדע לדבר אליהם בשפה שהם מבינים, אם נדע לייצר עניין ולהעביר בצורה אינטליגנטית את הערך שלנו ושל החברה שלנו, נצליח לעשות שיווק עסקי בלינקדאין שהוא לא פחות ממצוין. האומדן שלנו יהיה כמובן כמות הלידים והמכירות שנצליח לייצר מהפעילות השיווקית שלנו.

עם אוריינטציה חזקה לאנשים, נצא למשימה המאתגרת של שיווק בלינקדאין. העקרון הבסיסי הוא מאוד מאוד פשוט – מוצר טוב שפוגש את הלקוח המדויק ובום! יש מכירה. עם כמה שזה נשמע פשוט, מדובר במשימה לא פשוטה בכלל.

שיווק עסקי בלינקדאין

אז אמרנו שהמיקוד שלנו הוא האנשים שנמצאים באותן חברות המטרה שלנו. כדי לפנות אליהם ולהציע להם את מרכולתנו, ראשית נצטרך לדעת מי הם. האם מדובר במנהלי רכש או שאולי מנהלים טכנולוגיים? הם נמצאים בארץ או מעבר לים? הם מתעשייה אחת או שיש כמה תעשיות שמעניינות אותנו? כל אלו חשובים כדי לדעת מי הם בעלי התפקידים שאנחנו פונים אליהם, ולהתחיל להוסיף אותם לרשת הקשרים העסקית שלנו בלינקדאין. ככל שנבנה רשת מדויקת יותר עבור המוצר או השירות שלנו, כך גדל פוטנציאל ההמרה של מאמצי השיווק שלנו והיכולת להניב ממנו פירות.

הדבר השני אחרי שאיתרנו את אותם אנשים מקהל המטרה שלנו, הוא ללמוד אותם. על מה הם אחראים בארגון? מה מעניין אותם? איך הם מדברים ונשמעים? כשנדע את התשובות לשאלות האלו, נוכל להתחיל לייצר תוכן שקולע בדיוק למה שהם מחפשים. כשהתוכן מדבר בגובה העיניים, עונה בדיוק על הצורך של הצד השני ומגיע בזמן ובמקום הנכונים – אין סיבה שהוא לא יביא לנו לידים. לא סתם לידים, כאלו רלוונטיים באמת, כאלו שהמרחק בינם לבין לקוחות הוא מאוד מאוד קצר וממשי.

 

 

שיווק או פרסום בלינקדאין?

אנחנו בגישת הגם וגם. גם פעילות שיווקית אורגנית B2B הנעשית לרוב בצורה של פניה יזומה של מנהלי המכירות והשיווק בארגון; וגם פעילות פרסום ממומן שפועל בצורה אוטומטית ומאפשר לנו לחזק ולהאיץ את הפעילות השיווקית הכוללת. חשוב לזכור ששני הצירים האלו משלימים האחד את השני, חשובים כל אחד מהם בפני עצמו ומומלץ מאוד לשלב ביניהם כדי להגיע לתוצאות הרצויות, במיוחד כשאנחנו מדברים על שיווק בלינקדאין לעסקים B2B.

לסיכום הדברים, כדי לעשות נכון שיווק עסקי בלינקדאין תצטרכו:

  1. לבנות רשת קשרים עסקיים מדויקת וקולעת לקהל המטרה שלכם.
  2. ליצור תוכן איכותי, עדכני ורלוונטי שמדבר בגובה העיניים לקהל המטרה שלכם ומעביר בצורה ברורה וממוקדת את הערך שיש לכם להציע.
  3. פעילות אורגנית: לפנות בצורה יזומה לאותם בעלי תפקידים שאיתרתם ולייצר איתם מערכת יחסים אותנטית, כנה, כזו שיש מאחוריה כוונה אמיתית. אחרי שנבנה האמון, זה השלב להציג בפניהם את המוצר או השירות שלכם.
  4. קידום ממומן: זה הזמן לחזק את הפעילות האורגנית עם כזו ממומנת ולוודא שכיסיתם את טווח החשיפה המרבי שאתם יכולים להגיע אליו עם התוכן שלכם.

ובנימה אישית, שיווק בלינקדאין בכלל ובפרט שיווק בלינקדאין לעסקים, מצריך בעיקר נכונות לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי באזור הנוחות שלו לצד הבנה ברורה ומדויקת של הערך שאתם מאמינים שתוכלו להעניק לו. כששני אלו נפגשים, קרוב לוודאי שתדעו שעשיתם את זה נכון.

מה הלקוחות שלנו אומרים

" Booya digital became Keter, at least in the commitment and efforts the whole team put in making our new brand live and kicking.
Along the way, from the ideation phase of our new brand, along the development of the identity and assets, Booya team was there to guide us and help us be more accurate and effective."

Netzah Sadeh
Director of Product Management - Keter (FOM)

" BooyaDigital helped boost ZIM's digital marketing efforts, activities and online presence with their long-term B2B strategy. We recommend working with Booya Digital to gain added value and more quality business relations that stimulate organic growth."

Yifat Ginzberg
Head of Corporate Communication & Global Marketing - ZIM

" Our experience with Booya digital was that of working with professionals, both as a team and individuals. They were all very customer-oriented and highly responsive. I highly recommend Booya as good partners in a joint campaign to promote the company."

Shlomit Shalgo-Eger
Marketing Communication Manager - PTL GROUP

" בזכות העבודה עם בויה, התחלנו לייצר הרבה יותר תוכן בעל ערך שתרם למיצוב האתר שלנו והבאת טראפיק אורגני איכותי על ביטויים תחרותיים בורטיקל שלנו.
בזכות ניהול לקוח מקצועי וקרוב, הטראפיק גם תורגם ללידים שתמכו במטרות העסקיות שלנו."

Igor Goldfeld - Rivulis, Micro Irrigation
Head of Global Digital Marketing