Chat GTP יצא לאוויר העולם בנובמבר 2022 ובין רגע החל לשבור שיאים וגרם לגוגל להתחיל לחשוש – ובצדק

כיצד משתמשים בצ׳אט GPT בבניית אסטרטגיית שיווק B2B מנצחת ומהם החסרונות הבולטים שכדאי להכיר?

Chat GPT הוא פרי פיתוחה של חברת OpenAI, כלי מופעל בינה מלאכותית המשתמש בעיבוד שפה טבעית כדי לתקשר עם לקוחות באמצעות מבנה של שאלה ותשובה. רבות מהחברות זיהו מיד את הפוטנציאל בשילוב של הכלי החדש במערך שיווק B2C, ואנחנו כאן כדי להאיר את ההזדמנות העסקית עבור חברות B2B. כמו בכל דבר בחיים, גם כאן יש יתרונות וחסרונות, לכן צריך לדעת למנף את הפוטנציאל של הכלי, תוך שאנחנו מבינים את המכלול שלו.

שיווק B2B  שמביא תוצאות.

מלאו פרטים ואחד המומחים
שלנו יחזור אליכם.

לתיאום פגישת ייעוץ
073-7599478

אני מאשר/ת קבלת דיוור מאת Booya digital

מענה אישי ללקוחות בזמן אמת

אחד היתרונות הבולטים של צ׳אט GPT הוא היכולות לפגוש את הלקוחות שלנו בזמן אמת, מתי שנוח להם ולא רק מתי שצוות שירות הלקוחות נמצא במשרד. הצ׳אט מסוגל להגיב במהירות ובדיוק מפתיע לשאלות הקשורות במוצר או בשירות ולספק להם את המידע בדיוק ברגע שבו הם פנויים לבצע רכישה. מיותר לציין את התרומה של מהלך כזה לחוויית השירות של הלקוח הפוטנציאלי והגברת שביעות הרצון שלו – מה שיתרום בסופו של דבר להגדלת המכירות.

יתרון נוסף בהקשר הזה של שירות לקוחות הוא הפאן הכלכלי, שהרי אין צורך להעסיק צוותים נוספים כדי לטפל בפניות של לקוחות – הצ׳אט יעשה זאת במקומם, לעיתים אפילו טוב יותר. מה קיבלנו? שירות טוב יותר, עלויות נמוכות יותר ולקוחות מחייכים. WIN -WIN קלאסי.

CHAT GPT

מגדילים מכירות בפשטות ובמהירות

נדמיין סיטואציה שבה הלקוח הפוטנציאלי שלנו מקבל מאיתנו את כל האינפורמציה שהוא זקוק לה בזמן אמת, מענה לשאלות שלו 24/7 ואפשרות לגבות את תהליך קבלת ההחלטות שלו במידע אמין וזמין. האם הסבירות שהוא יהפוך ללקוח גבוהה יותר? בהחלט כן. צ׳אט GPT ללא ספק יכול לסייע בסגירת מכירות, כל עוד בונים נכון את משפך המכירה והמידע שהוא מכיל.

יתרון כפול בהקשר של מכירות מלבד מענה על שאלות ופתרון בעיות בקלות, הוא היכולת של הצ׳אט לאסוף נתונים על ההעדפות של משתמשים ולקוחות פוטנציאליים, ולספק לחברה תובנות חשובות שיוכלו לסייע לה באסטרטגיית השיווק ופיתוח המוצר שלה.

הכשרה וניטור – מייצרים חוויה חיובית ללקוח

אחד החששות הבולטים בשימוש בצ'אט GPT הוא היעדר ידע ספציפי לתעשייה. קיימת אפשרות שלצ׳אט לא תהיה את המומחיות הדרושה כדי להבין שאלות מורכבות הקשורות לתעשייה מסוימת, מה שעשוי להוביל לתגובות חלקיות או לא מדויקות ללקוח ופגיעה במוניטין והאמינות של החברה. איך מתמודדים עם זה? שאלה מצוינת. ככל הנראה ע״י בניית מסמך שאלות – תשובות מפורט עד כמה שניתן, כזה שמכיל את כל המידע הדרוש ללקוח ועבר את אישורם של הצוות המקצועי בחברה. עוד בהקשר זה של היעדר ידע ספציפי, ישנו צורך בהכשרה ובניטור נאותים, כדי לאתר את אותן תגובות שגויות או מוטות ולמנוע חוויות שליליות ללקוחות ופגיעה במוניטין של החברה.

חשוב לזכור, צ׳אט GPT אמנם כלי יעיל ונוח לשימוש, אך עדיין אינו מצויד באיכויות של בני אדם, בהן למשל אינטליגנציה רגשית. היעדר התכונה החשובה הזו עשוי להוביל לקשיים בהבנת הצרכים של הלקוח, במיוחד כשמדובר במשא ומתו מורכב או בתהליכי מכירה מסובכים. חוסר אמפתיה ללקוח עשוי ליצור אצלו תסכול וחוסר שביעות רצון, מה שעלול בסופו של דבר לפגוע בשורה התחתונה של העסק.

משלבים צ׳אט GPT באסטרטגיית B2B

למרות החסרונות שמנינו מעלה, Chat GPT עדיין יכול להיות כלי בעל ערך רב לשיווק B2B, אם נשכיל לעשות בו בו שימוש נכון. הוא יכול לעזור לעסקים לספק ללקוח הפוטנציאלי מידע מדויק בזמן אמת, להפחית את עלויות התקורה ולהגדיל את היעילות של החברה. כפי שהזכרנו, יש לות בו שימוש לצד עבודה עם אנשים אמיתיים שיכולים לספק ידע ספציפי לתעשייה ואינטליגנציה רגשית.

לסיכום, ההחלטה להשתמש בצ׳אט GPT באסטרטגיית שיווק B2B צריכה להתבסס על הצרכים הספציפיים של החברה והציפיות שאיתן מגיעים הלקוחות שלה. בסופו של דבר, השילוב בין טכנולוגיה לאנשים יכול לספק את חווית הלקוח הטובה ביותר ולהוביל לאסטרטגיית שיווק B2B מנצחת.