שנת 2023 מתאפיינת באירועים המשבשים את השוק העסקי, זה הזמן לחשב מסלול מחדש.

דווקא עכשיו בזמן שהפעילות העסקית בארץ ובעולם מורידה הילוך, זה זמן מעולה לתכנן את הרבעון האחרון של השנה. דווקא עכשיו כשאין לחץ מהלקוחות, הספקים, העובדים ומההנהלה 😊 זה זמן טוב להיערך לסוף השנה ולארגן מחדש את תוכנית השיווק והמכירות לתקופה הזו.

שניה אחרי שכולם יחזרו מחופשות ומהחגים כבר לא יהיה זמן לחשוב, תצטרכו להתחיל לרוץ בספרינט ולעמוד ביעדי המכירות לסופשנה. לכן, עכשיו זה הזמן לארגן את הדאטה שלכם ב-CRM לארגן מחדש את המסרים , לחדד את אפיון קהלי היעד ולבנות תוכנית GTM לתקופה הזו.

איך עושים את זה? בכתבה שלפניכם ✌️

השנה האחרונה מתאפיינת בשפע אירועים וציוני דרך שגורמים ל"שיבושים" משמעותיים בשוק (במילים אחרות major market disruptions). החל מכניסת טכנולוגיות מתקדמות לשוק, דרך ירידות בשוק ההון, רתיעה לא-צפויה מצד המשקיעים, האטה כלכלית שעשויה לרמז על מיתון, ועד להשקה של מנועי הבינה המלאכותית פורצי הדרך, השוק סוער והחשש גובר.

חברות ועסקים רבים מוצאים את עצמם בטריטוריה לא ברורה, נאלצים לשקול מחדש את המודלים הקיימים ולהסתגל לעידן חדש המתפתח במהירות.
למרות חוסר הוודאות והאתגרים, זוהי גם הזדמנות לחברות לעצור במטרה להעריך מחדש את אסטרטגיות השיווק, לאמץ כלים ותהליכים חדישים כדי לנווט את הדרך בחוכמה ויעילות.

אסטרטגיה שיווקית אינה משימת "שגר ושכח". היא מצריכה מעקב מתמיד והתאמות תקופתיות כדי שהפעילות תישאר ממוקדת, נבונה ורלוונטית.

מהו המועד המתאים להערכה מחודשת? אמצע השנה כמובן.

אמצע השנה, ובמיוחד חודשי הקיץ המתאפיינים בפעילות עסקית מתונה יותר, הם הזמן האידיאלי להערכה מחודשת של אסטרטגיית השיווק. ניתן להעריך את הפעילות והביצועים ע"י בחינת השינויים בסביבת העשייה הפנימית והחיצונית, ההישגים בפועל של הרבעונים הראשונים, והמטרות שנותרו למימוש עד לסיום השנה.

מהלכים עיקריים למינוף אסטרטגיית השיווק באמצע השנה

קהל היעד שלך – מגמות חדשות?

קהל היעד של העסק הוא הבסיס לאסטרטגיית השיווק. בחינה מחודשת שלו היא מהותית כדי לוודא שהמסרים השיווקיים יעילים ורלוונטיים (ללקוחות קיימים ופוטנציאליים).
חשוב להבין האם חל שינוי בצרכים, העדפות, התנהגויות או מאפיינים אחרים.

ניתן לנתח נתונים מסקרי לקוחות ומשובים, מחקרי שוק (יזומים או מהתעשייה), דו"חות שירות לקוחות ועוד, כדי לאסוף תובנות ולקבל החלטות מבוססות נתונים.

ניתוח הסביבה התחרותית

בחינת המסרים ופעילויות השיווק של המתחרים יכולה לספק תובנות חשובות לגבי האסטרטגיה והטקטיקות שלהם. למשל, באיזה ערוצים ופלטפורמות הם מתמקדים, אילו קמפיינים הוכחו כמוצלחים? ניתוח פעילות המתחרים יכול לסייע במציאת הזדמנויות חדשות ליצירת בידול מובהק ושיפור הצעת המכירה הייחודית (USP) במטרה להגיע ליתרון תחרותי.

אתר האינטרנט שלך זקוק לשדרוג תוכן, עיצוב או קידום? 

אתר החברה הוא חלון הראווה המקוון וה"פנים של המותג שלך". כדאי לוודא שהוא משקף היטב את הערכים, המסרים והזהות המותגית. ניתן לרענן את האתר ואת הנוכחות הדיגיטלית של החברה ע"י עדכון העיצוב, הבלטת מסרים, הפיכת האתר לידידותי יותר למשתמש, התאמתו לשימוש מהמובייל וביצוע אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

השקיעו בשיווק ברשתות חברתיות ובמדידת הביצועים

הרשתות החברתיות הן פלטפורמה מצוינת לחיזוק המודעות למותג, יצירת קשר ודיאלוג עם הלקוחות שלך, וכמובן ייצור לידים. ניתן להשיג מטרות אלו ע"י עבודה עם מומחים לשיווק במדיות חברתיות, בחינת שיתופי פעולה עם משפיענים, יצור תוכן חדש ויצירתי, והידוק האינטראקציה עם העוקבים שלך. חשוב גם לנטר ולנתח את הביצועים בפלטפורמות אלו במטרה לשפר ולייעל את הפעילות.

שילוב טכנולוגיות חדשות ובינה מלאכותית (AI)

ההשפעה של AI על התנהגות צרכנים, דפוסי ביקוש ומגמות שוק היא משמעותית. שילוב טכנולוגיות AI מאפשר לדוגמא שיווק תלוי-גיאוגרפיה, הממנף נתוני מיקום לשיווק ממוקד ומציע כלי חדשני לאופטימיזציה של קמפיינים דיגיטליים. יישומים נוספים מאפשרים שיווק דיגיטלי מטורגט עד תוכן מותאם אישית. בחנו אפשרויות לפתרונות AI המציעים יחס עלות-תועלת גבוה.

חיזוק אסטרטגיית השיווק באמצע השנה באמצעות הערכת מגמות בקרב קהלי היעד, ניתוח הסביבה התחרותית, שדרוג הנוכחות הדיגיטלית של העסק, השקעה בתוכן שיוצר עניין ומעורבות, ומדידת התוצאות, יכולים לסייע משמעותית בהשגת יתרון תחרותי, גיוס ושימור לקוחות ומימוש יעדי השיווק. 

לסיכום, אירועי השנה החולפת זעזעו ללא ספק את המרחב העסקי ודחקו חברות ועסקים לטריטוריה לא מוכרת. התמורות שחלו מחייבות הערכה נוספת של אסטרטגיית השיווק, התמקדות בגישות מתקדמות מבוססות נתונים, ופתיחות להסתגל ולהתפתח.

חשוב לזכור, לעיתים דווקא בתקופות של שינויים וחוסר ודאות צצות הזדמנויות לצמיחה וחדשנות.
חברות המוכנות לעצור במטרה להעריך את פעילותן מחדש יכולות לנווט היטב את הדרך ולהפוך את האתגרים של היום להזדמנויות של מחר.

רוצים להתייעץ איתנו איך להיערך לQ4 ולמקסם את המכירות שלכם בתקופה הזו?
דברו איתנו או שתשאירו פרטים כאן למטה.