כמה מילים על מסע לקוח ואיך נצעד יחד איתו מנקודת ההתחלה ועד הסוף המיוחל של ביצוע רכישה. 

קודם כל, מסע לקוח זה אולי אחד התחומים הרחבים ביותר והמרתקים ביותר בשיווק. בעידן שבו מסכים חוצצים בינינו לבין הלקוח הפוטנציאלי שלנו, בניית מסע לקוח הופכת להיות משימה מאתגרת עוד יותר. איך נאתר את קהל היעד הרלוונטי למותג שלנו? איך נפנה אליו כדי לתפוס את תשומת הלב שלו ובאיזו מדיה? איך נייצר איתו מערכת יחסים מבוססת אמון שתגרום לו להתנסות במוצר או השירות שלנו, למרות שאין לנו אפשרות להיפגש איתו?

אלו שאלות גדולות שאין עליהן תשובה אחת. מסע הלקוח של כל מותג שונה באורכו ובמספר נקודות המפגש בין הלקוח למותג, כתלות בקהל היעד, סוג המוצר או השירות ומידת הבשלות שהלקוח צריך להגיע אליה לפני ביצוע הרכישה. התהליך שנעבור למשל לפני רכישת רכב חדש, שונה בתכלית מזה שנעבור בבחירת מסעדה חדשה לחגוג בה את יום ההולדת שלנו. החכמה היא, לבנות את ה- FLOW בצורה כזו שתיתן מענה לצרכים והכאבים של הלקוח. 

השלב הראשון שנתייחס אליו הוא נקודות המגע עם הלקוח הפוטנציאלי. זו יכולה להיות מודעה שקפצה ברשת החברתית או פלאייר (כן, עדיין יש כאלו) שנפל על הרצפה ותפס לו את העין. כל נקודת מפגש של הלקוח הפוטנציאלי עם המותג שלנו, היא פוטנציאל לתחילתה של מערכת יחסים מופלאה. המשמעות היא – כל, אבל כל נקודת מפגש כזו צריכה להיות משמעותית ומדויקת, גם אם היא חטופה וגם אם היא בזמן שהוא גולש ברשתות החברתיות בדרך לפגישה. לכן, נוודא שהחומרים השיווקיים שלנו מקצועיים, אסתטיים, מעבירים מקסימום מסר במינימום טקסט. יש לנו שניות בודדות עד שנאבד את הקשב שלו, אז כדאי שנהיה ממוקדים. 

אחרי שהדגשנו את החשיבות של תכנון נקודות המפגש עם הלקוח הפוטנציאלי, נעבור לשלב השני ונשים את הדגש על מכרה הזהב שלנו, הלא הוא – דאטא! למה הוא כל כך קריטי לבניית מסע הלקוח שלנו ואיך נוכל לנצל אותו בתבונה?

שיווק -מסע לקוח בעידן דיגיטל

דאטא עשוי להיות המשאב השיווקי החזק ביותר שלנו, אם רק נדע לעבוד איתו נכון. רבים ממנהלי השיווק לא עושים בו מספיק שימוש כשהגורם המרכזי הוא פשוט חוסר ידע. כדי להשתמש נכון בנתונים, צריך להבין מספרים וסטטיסטיקות ואין ספק שמדובר במשימה מאתגרת. החדשות הטובות – כולנו באותה הסירה! וחדשות טובות נוספות הן שתמיד אפשר ללמוד מהניסיון של אנשים אחרים או להיעזר בצוות שלנו ב- Booya Digital.

הבנה מעמיקה של הנתונים אודות לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים, תאפשר לנו לבנות פרסונות שונות לעסק שלנו ובהתאם לכך גם לייצר נקודות מפגש איכותיות יותר עם כל אחת מהפרסונות. אם נגלה למשל שמרבית הקהל שלנו הן מנהלות פרויקטים מסניוריטי מסוים, כבר יש לנו חתיכת קפיצת מדרגה ביכולת שלנו להתאים להן מסרים מדויקים ורלוונטיים עבורן. באותה המידה, אם נראה בניתוח הדאטא שלנו שמרבית המתעניינים במוצר שלנו הם אנשי רכש מתאגידים גדולים בסין, גם כאן יש לנו פוטנציאל גבוה יותר לקלוע עם תכנים מותאמים לקהל היעד הזה.

אז יש לנו נקודות מפגש דיגיטליות איכותית עם הלקוח הפוטנציאלי ואפילו אספנו את הדאטא הנכון. מה עכשיו? עוברים לשלב השלישי ומתחילים לחזר. איך נחזר אחרי הלקוח המתלבט שלנו וכיצד נשלב רימרקטינג במסע הלקוח? אומרים שידע זה כוח. אנחנו אומרים, ידע שווה כסף. הדאטא שברשותנו מאפשר לנו לדעת אילו אנשים ביקרו בנכסים הדיגיטליים שלנו, באיזה עמוד ספציפי הם התעניינו ואיזה שירות או מוצר מעניין אותם במיוחד. עם כזו נקודת פתיחה מרשימה, זה יהיה כמעט על הגבול הפשע לא לעשות בנתונים האלו שימוש לטובת ייצור לידים ומכירות. 

מסע לקוח איכותי, כזה שעתיד להניב את התוצאות הרצויות, הוא כזה שלוקח בחשבון את השלב שבו נמצא הלקוח הפוטנציאלי שלנו בדרך לסגירת העסקה, ובהתאמה לכך גם התכנים שהוא פוגש צריכים להיות מותאמים לאותו השלב. רימרקטינג מעניק לנו את היכולת לחזר באלגנטיות אחרי מי שהביע בנו התעניינות, מכל סוג שהיא, ומאפשר לנו גם לדעת באיזו מוכנות לרכישה הוא נמצא. מה יצא לנו מזה? יש לנו את כל המידע שאנחנו צריכים כדי לייצר נקודת מפגש איכותית בינו לבין המותג שלנו, כזו שתראה לו מצד אחד שזיהינו מה מעניין אותו, ומהצד השני לא תאיים עליו עם שיווק אגרסיבי מדי ולא מותאם. 

לונג סטורי שורט, רימרקטינג מאפשר לנו להמשיך להפגיש את העוקבים שלנו עם מסרים מדויקים ומותאמים לשלב של כל אחת ואחד מהם במסע הלקוח, ובצעדים איטיים אך בטוחים לזכות באמון שלהם. הקאטץ'? להשתמש בדאטא בתבונה, לבנות מסרים מותאמים לכל שלב בפאנל השיווקי ולתת את הקרדיט ללקוח הפוטנציאלי שלנו. משם הכל מתחיל.

צאו למסע שלכם! אנחנו כאן לכל שאלה. 

מה הלקוחות שלנו אומרים

" Booya digital became Keter, at least in the commitment and efforts the whole team put in making our new brand live and kicking.
Along the way, from the ideation phase of our new brand, along the development of the identity and assets, Booya team was there to guide us and help us be more accurate and effective."

Netzah Sadeh
Director of Product Management - Keter (FOM)

" BooyaDigital helped boost ZIM's digital marketing efforts, activities and online presence with their long-term B2B strategy. We recommend working with Booya Digital to gain added value and more quality business relations that stimulate organic growth."

Yifat Ginzberg
Head of Corporate Communication & Global Marketing - ZIM

" Our experience with Booya digital was that of working with professionals, both as a team and individuals. They were all very customer-oriented and highly responsive. I highly recommend Booya as good partners in a joint campaign to promote the company."

Shlomit Shalgo-Eger
Marketing Communication Manager - PTL GROUP

" בזכות העבודה עם בויה, התחלנו לייצר הרבה יותר תוכן בעל ערך שתרם למיצוב האתר שלנו והבאת טראפיק אורגני איכותי על ביטויים תחרותיים בורטיקל שלנו.
בזכות ניהול לקוח מקצועי וקרוב, הטראפיק גם תורגם ללידים שתמכו במטרות העסקיות שלנו."

Igor Goldfeld - Rivulis, Micro Irrigation
Head of Global Digital Marketing