כיצד עושים שיווק אורגני בלינקדאין בצורה הטובה ביותר?

ובשתי מילים – תתכוננו לעבוד

רגע לפני שנרחיב על שיווק אורגני בלינקדאין, יש משהו שאתם צריכים לדעת. הדבר הזה, שאתם צריכים לדעת ואולי קצת יבאס אתכם, הוא שאין קסמים. לא כאן לפחות. 

קידום פרופיל לינקדאין בצורה אורגנית מחייב מנה גדושה של סבלנות, משולבת עם הרבה מאוד אורח רוח ונכונות לצאת לריצה למרחקים ארוכים. הספרינטים כבודם במקומם מונח, הם שמורים לקידום הממומן המאפשר לנו להגיע במהירות יחסית מיעד A ל-B, בלי להתנשף אפילו. קידום אורגני לעומת זאת, מחייב תכנון לטווח ארוך וסיבולת לב ריאה.

קחו אוויר. יצאנו לדרך.

נקודת התחלה טובה תהיה מחקר שילמד אותנו מה הגולשים מחפשים כשזה נוגע לתחום הפעילות שלנו. אילו דברים מעניינים אותם? אילו מוצרים הם מחפשים יותר? מהי מילת החיפוש שחוזרת על עצמה הכי הרבה? ההבנה מה מעסיק את הלקוח שלנו תאפשר לנו להגיע לתכל'ס, לשורה התחתונה, להבנה הבאמת ראשונית אודות הלקוח הפוטנציאלי שלנו. אם למשל החברה שלנו מתמחה בייצור מוצרי פלסטיק, ההבנה האם הלקוח מתעניין במוצרי פלסטיק יפים או מוצרי פלסטיק איכותיים חשובה לנו. למה זה חשוב? כי ברגע שנבין מה *באמת* מעניין את הלקוח, נוכל לייצר תוכן שפוגש את תחומי העניין שלו, שמדבר לצרכים שלו ונותן להם מענה. הבנת תחומי העניין של הלקוח הפוטנציאלי שלנו תסייע לנו ביצירת תוכן רלוונטי וקידום פרופיל לינקדאין בצורה אורגנית, על ידי יצירה ושיתוף של תכנים אורגניים הרלוונטיים לקהל היעד. 

יצירת פוסטים בדפים עסקיים או פרופילים אישיים תורמת לחשיפה של המותג ע"י כך שגוגל ומנועי חיפוש נוספים מבצעים סריקה של התכנים האלו ויוצרים חשיפה אורגנית רחבה יותר. כמפרסמים, נשאל את עצמנו מהם התחומים בהם חשוב לנו להתבלט כמותג ועליהם אנחנו נכתוב פוסטים ומאמרים. את התוכן שיצרנו נוכל לפרסם בכל הנכסים הדיגיטליים שלנו – פייסבוק, לינקדאין, אתר, אינסטגרם ועוד. 

שיפור פרופיל לינקדאין

השלב השני אחרי שהבנו מה מעניין את קהל היעד שלנו ומה הצרכים האמיתיים שלו, היא התאמת הפרופיל האישי והעסקי שלנו לאותם צרכים. אם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, אלו שהתעניינו למשל ב'מוצרי פלסטיק איכותיים', יבקרו בפרופיל החברה שלנו, כדאי מאוד שתהיה בו התייחסות להיבט של חומרי הגלם או כל התייחסות אחרת המבדלת את האיכות של המוצר על פני אלו של המתחרים. אם נראה חיפושים רבים המדברים דווקא על נראות ועיצוב, נרצה שהפרופיל שלנו ייתן ללקוח הפוטנציאלי מענה גם בהיבט הזה, בין אם בתיאור המוצר, תמונות או סרטונים המדגישים את היתרונות הוויזואליים שלו. לתוך הגזרה הזו של תוכן נכנסת גם התייחסות לפרטים אישיים ומקצועיים שלכם, אשר צריכים להופיע הן בפרופיל האישי ועל אחת כמה וכמה בפרופיל העסקי. בין אם מדובר בהכשרות מקצועיות, אישורים של גופים ממשלתיים, הסמכות, תו תקן וכיו"ב – כל אלו צריכים להופיע בפרופיל ויסייעו לכם להעלות את הרושם המקצועי שהוא מייצר.

אז הדגשנו כי שיפור פרופיל לינקדאין כולל בתוכו התייחסות מאסיבית לתוכן. מה לגבי העיצוב? אומרים שאין טוב ממראה עיניים, זה נכון גם (או במיוחד) לגבי שיווק בלינקדאין. יש לכם תמונות מקצועיות של המוצר או השירות שלכם? השקעתם אלפי שקלים בסרטון תדמית? כלל החומרים האלו צריכים להופיע בפרופיל שלכם בצורה בולטת ואסתטית, כך שמי שיבקר בו לא יפספס את המקצועיות שלכם. כך גם לגבי תמונת תדמית מוצלחת, השווה השקעה של זמן וכסף.

 

 

משלב השיפור לשלב השימור

אחרי שעמלנו קשה כדי לשדרג את הפרופיל שלנו ולשוות לו מראה מקצועי, נרצה כמובן גם לקדם אותו כדי שיגיע לעיניים הנכונות. הפעם אנחנו מתמקדים באפשרויות שיווק אורגני בלינקדאין, שהוא כאמור שיווק שאינו דורש השקעת תקציב קידום ונעשה בצורה יזומה על ידי צוות השיווק או המכירות.

הדרך האורגנית הנפוצה ביותר לקדם באמצעותה מותגים ועסקים, היא שיווק ABM. שיווק מבוסס חשבונות אישיים מאפשר למעשה למותג לפנות בצורה פרסונלית וממוקדת לקהל היעד הרלוונטי ביותר עבורו, ונעשה על ידי פניה יזומה של אנשי מפתח בארגון. דרך נוספת, המתקשרת בעקיפין גם לשיווק ABM היא שיתוף תוכן בצורה אורגנית. כדי לוודא שהוא מגיע לעיניים הנכונות, חשוב לוודא שרשת הקשרים המקצועיים שבנינו בלינקדאין אכן רלוונטית עבורנו ועבור המותג שלנו.

לסיכומו של דבר, כדי לעשות שיווק אורגני בלינקדאין בצורה הטובה ביותר תצטרכו:

      פרופיל אישי או עסקי מקצועיים, אסתטיים ועתירי תוכן מכוון לקהל היעד

      רשת קשרים מקצועיים רלוונטית למותג

      יצירת תוכן איכותי מותאם לקהל היעד ושיתופו הן בפניה יזומה לאנשי מפתח ומקבלי החלטות בארגוני היעד והן באופן אורגני על ידי שיתופו בפרופיל העסקי והאישי שלכם

 כמו תמיד, אנחנו כאן. להקשיב, לייעץ, לחשוב יחד או סתם להרגיע אתכם שאתם בדרך הנכונה.

בהצלחה!

מה הלקוחות שלנו אומרים

" Booya digital became Keter, at least in the commitment and efforts the whole team put in making our new brand live and kicking.
Along the way, from the ideation phase of our new brand, along the development of the identity and assets, Booya team was there to guide us and help us be more accurate and effective."

Netzah Sadeh
Director of Product Management - Keter (FOM)

" BooyaDigital helped boost ZIM's digital marketing efforts, activities and online presence with their long-term B2B strategy. We recommend working with Booya Digital to gain added value and more quality business relations that stimulate organic growth."

Yifat Ginzberg
Head of Corporate Communication & Global Marketing - ZIM

" Our experience with Booya digital was that of working with professionals, both as a team and individuals. They were all very customer-oriented and highly responsive. I highly recommend Booya as good partners in a joint campaign to promote the company."

Shlomit Shalgo-Eger
Marketing Communication Manager - PTL GROUP

" בזכות העבודה עם בויה, התחלנו לייצר הרבה יותר תוכן בעל ערך שתרם למיצוב האתר שלנו והבאת טראפיק אורגני איכותי על ביטויים תחרותיים בורטיקל שלנו.
בזכות ניהול לקוח מקצועי וקרוב, הטראפיק גם תורגם ללידים שתמכו במטרות העסקיות שלנו."

Igor Goldfeld - Rivulis, Micro Irrigation
Head of Global Digital Marketing