נטוורקינג עסקי הוא יצירה של קשרים עסקיים במטרה ליצור הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה מסוגים שונים
לדוגמה – גיוס עובדים בכירים (ציד ראשים), משקיעים, מפיצים ועוד…
בבסיס, מקובל שהנטוורקינג נעשה במסגרת מפגשים שונים כדוגמת כנסים ותערוכות, אך בשנים האחרונות זירת הנטוורקינג עברה בחלקה לרשת האינטרנט שהתפתחה מאוד ונותנת מענה מקיף ומלא לעסקים שעושים פרסום B2B. כיצד נטוורקינג בא לידי ביטוי בלינקדאין ואיך אנחנו יכולים ליצור הזדמנויות עסקיות?
האם אפשר לייצר נטוורקינג עסקי בלינקדאין?
אם יש רשת חברתית שנועדה כל כולה ליצירה של נטוורקינג עסקי, היא לינקדאין, שמאפשרת ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים משמעותיים דרך פעילות תוכן שמראה את הייחודיות והמומחיות שלכם בתחום בו אתם עסקים. בלינקדאין ישנם קרוב ל-800 מיליון משתמשים מ-200 מדינות ברחבי העולם, ומה שהופך את לינקדאין לזירת נטוורקינג ענקית הוא העובדה שמרבית המשתמשים בה עושים זאת, בסופו של דבר, למטרות עסקיות ולא כדי לפרסם מתכון לעוגה או תמונה של הילד.
פרסום עסקים בלינקדאין – זירת שיווק B2B מושלמת
מרבית העסקים שמשתמשים בדיגיטל לצורך פרסום עושים זאת בפלטפורמת כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, אך עם זאת מרבית עסקי B2B עושים את הפרסום שלהם בלינקדאין. כפי שלא מקובל לפרסם תכשיטים, צעצועים לתינוק או עוגיות ביתיות בלינקדאין, כך לא מקובל לפרסם באינסטגרם גלגלים למטוס או לפרסם בפייסבוק תאורת חירום למנהרות. כלומר, ברשתות החברתיות הסטנדרטיות מרבית המשתמשים הם משתמשים פרטיים שלא מחפשים הזדמנויות עסקיות אלא הנאה ופנאי, לעומת המשתמשים בלינקדאין. דבר זה בא לידי ביטוי גם במעגלים שאנו יוצרים – החברים שלנו בפייסבוק יהיו משפחה, חברים מבית הספר או הצבא וגם חברים ממקום העבודה. בלינקדאין – נתחבר לאנשים זרים לחלוטין שיש לנו איתם משותף – אנו עוסקים באותו התחום או שיש לנו מה להציע אחד לשני.
יצירת הזדמנויות עסקיות באמצעות שיווק בלינקדאין
התועלות אותן להפיק מפעילות בלינקדאין הן רבות, וכולן מתרכזות בתחום העסקי-מקצועי לרבות שיתופי פעולה.
- לקוחות חדשים – הסיבה העיקרית לפרסום בפייסבוק הוא ליצירת קשרים מניבים, וסגירת עסקאות עם לקוחות חדשים היא ברוב המקרים ההישג הנדרש. על פי סקרים שנעשו, למעלה מ-90% מעסקי B2B שנמצאים ברשת – נמצאים בלינקדאין.
- חדירה לשווקים חדשים – באמצעות לינקדאין יש לכם אפשרות לא רק לחקור שווקים חדשים אלא גם להיכנס אליהם – בישראל ובעולם – על ידי יצירת קשר עם אנשי מפתח רלוונטיים ומקבלי החלטות .
- גיוס עובדים – בתחומים מסוימים גיוס עובדים לא עובד בשיטה המסורתית והישנה של מודעת דרושים באינטרנט, אלא באמצעות ציד ראשים – פנייה ישירה אל העובד הרלוונטי, בדרך כלל באמצעות רשת חברתית. בלינקדאין מסתובבים כרישים אמיתיים בתחומים נחשקים ובהתאם לכך מגייסים רבים.
- איסוף DATA לשיווק נוסף – באמצעות פרסום בלינקדאין, אתם יכולים לאסוף דאטה ששווה זהב ולעשות בה שימוש חוזר בפלטפורמות חיצוניות. לדוגמה, לצבוע את האנשים שנכנסים אליכם לאתר דרך הלינקדאין, ולפגוש אותם בפרסום נוסף מחוץ ללינקדאין.
- גיוס הון ואיתור משקיעים – לינקדאין היא זירה מעולה עבור חברות, ארגונים ויחידים המחפשים לגייס הון ומשקיעים, כיוון שאנשים המעוניינים להשקיע – מחפשים את ההזדמנויות בלינקדאין. ובגלל שהם אקטיביים באיתור חברות להשקיע בהם – זוהי עוד סיבה להשביח את פרופיל הלינקדאין שלכם.
- כנסים ותערוכות – כנסים ותערוכות הם חלק בלתי נפרד מההתנהלות של עסקי B2B, אלא שהשיווק לאירועים אלה מצריך משאבים גדולים. לינקדאין מאפשרת ליצור הזמנה לאירועים כדוגמת כנסים ותערוכות, ולעניין גורמים רלוונטיים שיכולים למצוא בהם עניין.
מה אתם יכולים לעשות כדי לקדם את עצמכם בלינקדאין?
- פרופיל לינקדאין עסקי ואישי – צרו פרופיל לינקדאין עסקי ואישי וחברו ביניהם. גם הפרופיל האישי צריך לדבר בשפת העסק ולקדם את תחום העיסוק. מרבית בעלי התפקידים הרלוונטיים יחפשו דווקא פרופיל אישי כדי להתרשם. אם יש לכם פרופילים קיימים, יתכן שיש צורך לעשות שיפור פרופיל לינקדאין באמצעות מומחה לינקדאין.
- צרו את השפה שלכם – צרו את השפה שלכם בלינקדאין, בהתאם לערכי המותג שלכם ולקהל היעד שלכם, תוך הבלטת החוזקות שלכם. רצוי ששפה זו תהיה מזוהה אתכם גם בפלטפורמות אחרות בהן אתם עושים שימוש, מה שיעזור למיתוג שלכם.
- צרו חיבורים – אל תתביישו ליצור חיבורים, או בשפת הלינקדאין – "קונקשנים". בשונה מרשתות חברתיות בהן מקובל ליצור חיבור / לבקש חברות מאנשים שאנחנו מכירים, בלינקדאין זה עובד על בסיס אינטרסים עסקיים.
- פרסום בלינקדאין – השתמשו בלינקדאין גם כדי לעשות פרסום ממומן, באמצעותו תוכלו לטרגט קהל סופר רלוונטי עד רמת בעלי תפקיד ספציפיים מאוד בחברות איתן מעניין אתכם לעבוד.
- שיתוף תכנים איכותיים – שתפו תכנים איכותיים ומעניינים בתחום העיסוק שלכם או בתחומים סובבים, בהעדפה לתכנים מקוריים שלכם כדוגמת מאמרים שכתבתם. מעת לעת, ניתן לשתף מחקרים וכתבות שמציגות נתונים חדשים.
- צרו מעורבות – בכל תגובה, שיתוף או לייק שלכם אתם יוצרים גלים שמגדילים את החשיפה שלכם וחושפים אתכם למשתמשים רלוונטיים. צרו מעורבות בפוסטים של אחרים ובקבוצות רלוונטיות.
- כתבו ובקשו המלצות – מומלץ לכתוב המלצות על "הקיר" של לקוחות, ספקים או קולגות. בכל המלצה שכזאת – גם ה"חברים" של מי שכתבתם לו את ההמלצה יחשפו אליה, ועל ידי זאת יחשפו אליכם. במקביל, בקשו המלצות מאחרים – מה שיחשוף את הפרופיל שלכם למעגלים חדשים ורלוונטיים.