כשדאטא וערך נפגשים

 

נתחיל בשאלה המאוד רחבה, מה זה בעצם תוכן מכוון B2B? מי שעוסק בשיווק, כנראה כבר יודע ששיווק של עסקים לעסקים הוא דבר מאתגר כשלעצמו. מה כותבים? למי כותבים? תוסיפו לזה את שינויי השוק המהירים כתוצאה מהמשבר העולמי שפקד אותנו וקיבלנו אתגר של ממש. אז איך מייצרים תוכן B2B איכותי בלינקדאין בעידן שכזה?

הנה, אנחנו מתחילים.

הדבר הראשון, והוא לא סתם ראשון – הוא באמת הכי הכי חשוב : תהיו מועילים. 

כל תוכן שיוצא מהעסק שלנו ומכוון לעסקים אחרים, צריך בראש ובראשונה להיות מועיל לקוראים שלנו ולתת להם ערך מיידי, כזה שאפשר ליישם ממש עכשיו ולא בעוד שנה או לא בכלל. למה שנעשה דבר כזה? כי זה ממצב אותנו כמומחים בתחום שלנו. כמשווקי B2B, זו ללא ספק תהיה העדיפות העליונה שלנו – להיתפס כמומחים. דוגמאות לתוכן שנוכל לשתף עם העוקבים שלנו: מדריך מקצועי, טמפלט מוצלח שיחסוך למשתמשים בו זמן עבודה יקר, מודל עסקי או כלכלי שמסייע בבניית תכניות עבודה או וידאו שלנו מסבירים על תחום המומחיות שלנו. זה זמן מצוין להתייחס למשבר הקורונה ואיך הוא משפיע על התחום שלנו, לשתף טיפים והמלצות שעובדים לנו בתקופה הזאת. ככל שהתוכן שלנו יהיה מדויק יותר וברוח התקופה- כך תגדל אצל הקוראים שלנו התחושה שאנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים. וזה, כאמור, בדיוק מה שאנחנו שואפים אליו. 

 

אחרי שמיקדנו את המסרים שלנו במתן ערך – ערך – ערך, זה הזמן לדבר על הקופי. ובמילה אחת – תתפרעו!

עסקים מעניינים הם אלו שיודעים לייצר תוכן מגוון, מעניין, פורץ דרך. כזה שלא נראה כמו כולם ולא נקרא כמו כולם. אם פעם, לינקדאין הייתה פלטפורמה מאוד רשמית, שלא לומר "יבשה", היום אנחנו כבר מזהים מגמה קלילה והומוריסטית יותר. תוכן בועט, מצחיק, מקצועי במידה ומתובל בקורט של פאן. זה לגמרי בסדר (ואולי גם מבורך) להוריד מעט את הרגל מדוושת הרצינות, לשים את ההגה בניוטראל ולתת לתוכן שלנו לנסוע בזכות עצמו. אבל, וזה אבל גדול – גם כאן נדרשת מידה רבה של חשיבה ושיקול דעת. הגבול הדק בין הצלחת השנה לבדיחת השנה הוא בהחלט דק, לכן שמרו על פאסון, אך הוסיפו לו טוויסט. 

הטיפ הבא שלנו הוא למי מכם שרוצים לקחת את התוכן לשלב הבא. מה אנחנו מבקשים הפעם? דעו את האויב. או במקרה שלנו – הכירו את קהל היעד שלכם. רבים מאיתנו רגילים לחשוב שיווקית בצורה של פאנלים (Funnels) ולחלק את הקהל שלנו לסגמנטים לפי השלב העסקי שבו נמצא הלקוח הפוטנציאלי שלנו. זה לא שזה לא נכון, זה רק לא מדויק עד הסוף, במיוחד כשמדובר בשיווק B2B. הרי כל שלב בפאנל שלנו מורכב מאנשים, או כמו שנהוג לקרוא להם בעגה המקצועית – פרסונות. ככל שנדע לדייק יותר מי הן הפרסונות של העסק שלנו, כך נדע גם לייצר תוכן רלוונטי לכל אחת ואחת מהן, לדייק מסרים ולשפר המרות. הרי לשם כך התכנסנו, לא?

 

כבעלי עסקים הפונים לבעלי עסקים אחרים, חשוב שנדע לאפיין את אותן פרסונות ולדלות עליהן כמה שיותר מידע: טווח גילאים, מגדר, מיקום גאוגרפי, תחומי עניין וכו'. כשנדע למי אנחנו *באמת* פונים, נוכל לקלוע עם המילים הנכונות . אם למשל מצאנו שרוב הקהל שלנו אלו גברים חובבי טכנולוגיה, יהיה לנו קל יותר למקד את התוכן שלנו ולפנות אליהם עם תכנים טכנולוגיים רלוונטיים, ובכך לייצר אימפקט משמעותי יותר בתקשורת מולם. איפה מוצאים את המידע הזה? Sales Navigator הוא נקודת מוצא מצוינת. 

 

עכשיו לחלק היותר פיקנטי, מה תכל'ס? מאיפה מקבלים השראה?

זה יישמע כל כך פשוט, אבל תתפלאו – מסתובבים בינינו אנשים שעדיין לא אימצו את הטיפ הבא: מחקר שוק. ובפרספקטיבה מתאימה יותר לעולם שלנו – מה המתחרים שלנו כותבים ומשתפים ברשת? כמה פשוט, ככה מועיל. שיטוט יומי ברשתות החברתיות וצפייה בתוכן שכותבים ומשתפים אחרים, יכול לחולל פלאים במאגר ההשראה שלכם ולהעניק לכם בלי סוף רעיונות לתוכן חדש. הדרך המהירה והיעילה לעשות את זה היא לכתוב בשורת החיפוש האשטאג רלוונטי לעולם התוכן שלכם ולהתחיל לגלול את התוצאות עד שהעין שלכם תיתפס על תוכן שמעניין אתכם. גם כאן, כמו בכל אחד מהטיפים שלנו, יש כוכבית. יש הבדל גדול בין לקבל השראה ובין להעתיק. אתם לגמרי רוצים להישאר בקבוצה הראשונה. תמיד. לפרסם תוכן של מישהו אחר זה הדבר האחרון שתרצו עבור המותג שלכם, ומעבר לזה זו גם עבירה. לסיכום: הכל עניין של זוויות – תיקחו את התוכן שאהבתם וחפשו זווית חדשה לדבר עליה. This is how you do it.

 

דיברנו באריכות על מה כן, עכשיו נקדיש כמה מילים לסיום לטובת מה *לא* לעשות כשאתם ניגשים לכתוב תוכן B2B לשיווק בלינקדאין:

בבקשה, אבל בבקשה אל תהיו רשמיים מדי. אנחנו ב-2020, אחלה טיימינג לאמץ סגנונות חדשים. איך עושים את זה? תכתבו כאילו אתם מדברים *עם* הקהל שלכם ולא *אל* הקהל שלכם וכבר תרגישו בהבדל.

עוד דבר שמאוד לא מומלץ לעשות – אל תזלזלו בקהל שלכם. אין דבר יותר מתסכל מתוכן שנודף ממנו ריח חזק של חומר שיווקי, כזה שלא הושקעה שום מחשבה מאחוריו ומפנה את הקוראים באגרסיביות לעמודי נחיתה או עמוד שיווקי כלשהו. זו לא הדרך להיכנס לליבו של הלקוח הפוטנציאלי וכנראה שמלבד השקעת זמן מיותרת התוכן לא יניב דבר. דיברנו כבר על מתן ערך. אז כזה. 

דבר אחרון, הזכרנו אותו בכמה מילים ממש כמה שורות קודם, ועדיין יש צורך להזכיר שוב- *אל* תעתיקו תוכן של אחרים. יש כל כך הרבה דרכים נפלאות לייצר תוכן מגוון ומעניין מתוך חומרים של מישהו אחר. שברתם את הראש ולא מצאתם דרך יצירתית? לגמרי אפשר לשתף את התוכן כפי שהוא ולתת קרדיט לבעלים המקורי שלו. פרגון זה תמיד דבר מוצלח ועל הדרך גם הראיתם שאתם בעניינים.

 בהצלחה! 

מה הלקוחות שלנו אומרים

" Booya digital became Keter, at least in the commitment and efforts the whole team put in making our new brand live and kicking.
Along the way, from the ideation phase of our new brand, along the development of the identity and assets, Booya team was there to guide us and help us be more accurate and effective."

Netzah Sadeh
Director of Product Management - Keter (FOM)

" BooyaDigital helped boost ZIM's digital marketing efforts, activities and online presence with their long-term B2B strategy. We recommend working with Booya Digital to gain added value and more quality business relations that stimulate organic growth."

Yifat Ginzberg
Head of Corporate Communication & Global Marketing - ZIM

" Our experience with Booya digital was that of working with professionals, both as a team and individuals. They were all very customer-oriented and highly responsive. I highly recommend Booya as good partners in a joint campaign to promote the company."

Shlomit Shalgo-Eger
Marketing Communication Manager - PTL GROUP

" בזכות העבודה עם בויה, התחלנו לייצר הרבה יותר תוכן בעל ערך שתרם למיצוב האתר שלנו והבאת טראפיק אורגני איכותי על ביטויים תחרותיים בורטיקל שלנו.
בזכות ניהול לקוח מקצועי וקרוב, הטראפיק גם תורגם ללידים שתמכו במטרות העסקיות שלנו."

Igor Goldfeld - Rivulis, Micro Irrigation
Head of Global Digital Marketing