אחת הדרכים לשפר את תהליכי השיווק בעסק היא לבצע אותם מבוססי נתונים, או במילים אחרות – מבוססי דאטה.
שיווק בלינקדאין באמצעות דאטה הוא שיווק המבוסס על נתונים שאספנו באמצעות חיבורים בין מערכות שונות, ומאפשרים לנו לדעת יותר על הלקוח הפוטנציאלי שלנו ועל ידי כך לכוון אליו את הפרסומים בדרך ממוקדת יותר – להכיר את הרגלי הגלישה שלו, העדפותיו, את האנשים אליהם הוא מחובר ברשת ולהגיש לו את הדברים בדיוק כפי שהוא אוהב ובדיוק בזמן שהוא צריך.
מה זה דאטה?
דאטה, ובעברית נתונים, זה כל מה שאנחנו יכולים לדעת על הלקוח שלנו כדי ליצור עבורו חוויה אופטימלית: אתרים שהוא גולש בהם, מוצרים שהוא רוכש, עמודים שהוא עשה להם לייק וגם פרסומות ומודעות איתן הוא יצר אינטראקציה. כדי להגיע אל המידע הדרוש לנו, אנחנו צריכים להטמין "חיישנים" בדרך שאוספים עבורנו את המידע. לדוגמה – חיבור של מערכת חיצונית לאתר שלנו, שמעדכנת אותנו מאיזו פלטפורמה הגיע כל גולש, או קמפיין בטאבולה או אאוטבריין, שאוסף עבורנו רשימת משתמשים רלוונטיים שלחצו על המודעה.
למה חשוב לנו לבסס את השיווק שלנו על נתונים?
קידום ממומן בלינקדאין, כמו ברוב הפלטפורמות, מיטבי כשהוא ממוקד לאוכלוסייה מצומצמת ורלוונטית ככל הניתן כדי להביא תוצאות שמיתרגמות ללקוחות חדשים. קידום שאינו ממוקד, לקהל שאינו מטורגט, יפיץ את הפרסום שלנו לאנשים שאינם רלוונטיים למה שיש לנו להציע. מלבד בזבוז של תקציבי פרסום על ריק, כדאי לדעת שמערכות הפרסום השונות, וביניהן לינקדאין, אוהבות מקסימום התאמה בין הפרסום שלנו לקהל היעד. מודעה שאינה רלוונטית לקהל נתפסת כמטרידה ועלולה להרחיק אנשים מהפלטפורמה, ועל כן אנחנו "נענש" בעלות גבוהה יותר לקליק. שיווק מבוסס נתונים מפחית בהוצאות הפרסום.
פרסום בלינקדאין – שיווק B2B
לינקדאין היא הפלטפורמה המרכזית לנוכחות עסקי B2B. שיווק בלינקדאין הוא אידיאלי לצורך יצירת מערכת קשרים עסקיים b2b, כיוון שהמערכת מאפשרת לנו לרדת לרזולוציה נמוכה מאוד עם קהל היעד שלנו לפרסום, עד רמת של בעלי תפקידים בחברה ספציפית מאוד, אותם מצאנו כרלוונטיים במיוחד בזכות ניהול דאטה שביצענו.
אילו פעולות של איסוף דאטה יכולות לסייע לנו בפרסום בלינקדאין?
- הכנסת רשימת אנשים לתוך המערכת – אם יש לנו רשימת מיילים או טלפונים של לקוחות פוטנציאליים, לדוגמה – עובדי חברה מסוימת שמעניין אותנו לעבוד איתה, או רשימת מיילים של אנשים שהתעניינו בתערוכה שפרסמנו, נוכל להכניס רשימה זו ללינקדאין ולקבל אותם כרשימת משתמשים אליהם נוכל להתחבר ואליהם נוכל לפרסם באופן ממוקד.
- "צביעת" קהלים לפי אירועים – באפשרותנו להזין קוד פיקסל המקשר בין האתר / דף הנחיתה שלנו ללינקדאין, ועל ידי כך לקבל מידע אודות משתמשים מלינקדאין שהגיעו אלינו – מהיכן בלינקדאין הם הגיעו, באילו עמודים הם התעכבו, מהו הזמן הממוצע בו הם שהו באתר ועוד. את המידע לא נוכל לקבל ברמת שמות אנשים או חברות, אך נוכל לצבוע קהלים אלה כדי לפרסם אליהם באופן ממוקד יותר. לדוגמה: פרסום לכל המשתמשים שלחצו על דף מוצר מסוים. יתכן שבאמצעות קריאייטיב שונה או ערוץ פנייה אחר – נוכל ליצור איתם קשר
- קהלים שהיו מעורבים בתכנים שלנו – באפשרותנו "לצבוע" קהלים גם בתוך לינקדאין, ולפרסם להם באופן ממוקד: אנשים שנכנסו לעמוד העסקי/אישי שלנו, אנשים שיוצרים אינטראקציה עם המודעות שלנו באופן תכוף (לדוגמה, מגיבים, עושים לייק או משתפים), אנשים שצפו בסרטון מעל X שניות בסרטון שפרסמנו ועוד.
מתי צריך לאסוף מידע?
מומלץ לחבר בשלב מוקדם ככל הניתן את הכלים והמערכות שמאפשרים מעקב וסימון, ואם אפשר – רצוי להתחיל לפרסם בלינקדאין כשיש לנו דאטה גם אם זה ממערכות אחרות. יתכן שבתחילה תתקשו לקרוא את המידע שאספתם או להבין את הרלוונטיות שלו, אך כשתרצו לעשות בו שימוש – הוא יעמוד לרשותכם, וזה כמובן עדיף מאשר להתחיל לאסוף מידע באיחור.
שיווק מבוסס דאטה – Booya Digital
ב-Booya Digital אנחנו מתמחים בשיווק B2B בלינקדאין, המבוסס על נתונים וממקסם תוצאות. לפרסום איכותי בלינקדאין – מבוסס לקוחות ומבוסס נתונים – אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בתחתית העמוד.