בעידן הדיגטלי החדש, כל חברה צריכה מומחה לינקדאין לשיווק עסקי בלינקדאין.
לכל חברה יש קצב התפתחות משלה ותהליך קבלת החלטות שונה. חלקן חוזרות על הטעויות שלהן שוב ושוב וחלקן לומדות מכל טעות כזו ומייצרות מתוכה הפקת לקחים ותהליכי ייעול. אלינו לבויה מגיעות חברות מהקבוצה השניה, אותן חברות שניסו בעצמן לעשות שיווק עסקי בלינקדאין ולא השיגו את התוצאות הרצויות להן, אותן חברות שחשבו שאין סיבה שהן לא יעשו את השיווק בלינקדאין לבד. אז הן עשו לבד, הוציאו אלפי ולפעמים עשרות אלפי שקלים בניסיון לקצור את פירות ההשקעה ולראות את הלידים זורמים לתיבה. מה שהן ראו זה את הכסף יוצא מחשבון הבנק, אבל התוצאות – איחרו להגיע. כולנו היינו שם, כולנו עשינו טעויות כאלו ואחרות שעלו לנו הרבה מאוד זמן, משאבים וכסף. היופי הוא, היכולת לצמוח מהן ולהתקדם קדימה.
אז נכון, פרסום בלינקדאין הוא לגמרי משהו שאפשר לעשות לבד ובמקרים רבים אנחנו אפילו מעודדים את זה. אין מי שיכיר את החברה שלנו כמונו, לכן כל מה שניתן לעשות אינהאוס – הוא מבורך. כמו כל דבר בחיים שנרצה להצטיין בו, גם קידום בלינקדאין מצריך השקעה של זמן וכסף, ידע ומומחיות. בשלב הזה, ברוב המקרים, מתגלה הצורך במומחה לינקדאין, מישהו שייקח את מושכות השיווק ויוביל את החברה במעלה ההר התלול, בשאיפה להגיע מתישהו לפסגה. וברמת התכל'ס, מישהו שיידע להסתכל על התמונה הגדולה, לטווח הרחוק, לבנות אסטרטגיה מדויקת שבסופו של דבר באמת תחזיר את ההשקעה שלה ותניב לנו מכירות.
מומחה לינקדאין – מה בעצם אנחנו מחפשים?
נתמצת את זה במילה אחת – ניסיון.
ובכמה מילים, מישהו שכבר עשה את כל הטעויות האפשריות ולמד מהן, כזה שמכיר כל פיפס חדש שלינקדאין משיקה ומבין היטב איך להשתמש בו. מישהו שהתנסה בקידום ושיווק של כל כך הרבה סוגים של מוצרים ושירותים, עד שהגיע לרמת מומחיות כזו שיצליח גם למכור באמצעות הלינקדאין קרח לאסקימוסים. מומחה לינקדאין, לפחות כך אנחנו רוצים להאמין, כבר ראה ושמע הכל. הוא חי את מערכת הקידום יום יום, מכיר היטב את האלגוריתם ויודע לעבוד איתו במקצועיות כזו, שאפילו לינקדאין עצמו מצליח להתבלבל.
אז אמרנו ניסיון. עכשיו לחלק הלא פחות חשוב – י ד ע.
האמת, אם מצאתם מומחה לינקדאין בעל מספיק ניסיון, כנראה שגם בגזרת הידע יש לו מספיק מה להציע לכם. אין חכם כבעל הניסיון אומרים? זה בדיוק זה. כשאנחנו ניגשים למשימה של קידום בלינקדאין, ידע הוא ללא ספק בגדר חובה. מערכת הפרסום מצריכה ידע רב ומקצועיות רבה, בכדי לנצל את תקציב השיווק בתבונה ולשמור על ROI שיצדיק את הקיום של החברה. בין אם המטרה שלנו היא איסוף לידים בלינקדאין או השקה של המוצר החדש שלנו, ללא הידע המתאים תהיה זו משימה בלתי אפשרית לביצוע. אם כך מומחה לינקדאין שיש ברשותו ידע מקצועי ראוי, ינווט את החברה בבטחה מנקודת המוצא היישר אל היעד (ואם כבר מטאפורת וויז, יידע גם לעשות חישוב מסלול מחדש אם יש צורך).
האם חייבים מומחה לינקדאין?
הזכרנו קודם ששיווק עסקי בלינקדאין הוא בהחלט משימה שאפשר להשאיר בתוך הארגון, כל עוד יש את המשאבים המתאימים למשימה ואת הזמן הדרוש לביצוע שלה על הצד הטוב ביותר. ברוב המקרים, אנחנו נתקלים בצוותים חרוצים ומוכשרים, שהמומחיות שלהם היא הדבר שהם יודעים לעשות הכי טוב – המוצר שלהם. במקרה שכזה, מומחה לינקדאין הוא ללא ספק הכתובת עבור אותה חברה שמעדיפה, ובצדק, לאפשר לכל אחד ואחת מהעובדים והשותפים לדרך לעשות את מה שהם עושים הכי טוב, ולקבל סיוע והכוונה מאנשי מקצוע בתחומים שמחוץ לגבולות הגזרה שלהם.
סיכומו של דבר
אם ניסיתם לעשות לבד שיווק בלינקדאין שלא הניב לכם את התוצאות הרצויות, ואם אין בחברה מחלקה, צוות או אדם שיוכלו לקחת על עצמם את המשימה המאתגרת ולבצע אותה במקצועיות ובמומחיות הנדרשות, כנראה שיש טעם להיעזר במומחה לינקדאין אשר יתווה את הדרך. אתם טובים מדי בשביל להתפשר על פחות מזה.