התיעוד הראשון של המשפט "ידע הוא כוח" נצפה כבר במאה העשירית. תחשבו על זה רגע, מאות על גבי מאות של שנים והמשפט הזה לא איבד מהערך שלו. להיפך, נדמה שככל שאנחנו מתפתחים והטכנולוגיה מתקדמת, הידע שלנו צובר יותר ויותר כוח, מעניק לנו יותר אפשרויות והופך להיות דרישת סף בכל זירה שנרצה להיכנס אליה.

כשזה נוגע ללינקדאין, צבירת ידע אודות הפלטפורמה, הבנה מעמיקה של האלגוריתם ולמידה של מגוון האפשרויות שהיא מעמידה לרשות חברות, ארגונים ואנשי מקצוע, הן תנאי הכרחי כדי להפיק ממנה ערך. בין אם אתם מגייסים, מחפשי עבודה או חברות המעוניינות להציע שירותים או מוצרים B2B, עליכם לדעת כיצד להעלות פוסטים, כיצד להשתמש בהם בתבונה וכיצד לוודא שהם מגיעים לעיניים הנכונות.

ברמה הפרקטית, העלאת פוסטים בלינקדאין היא עניין פשוט. ברגע שאנחנו בתוך הפרופיל שלנו, בין אם הוא עסקי או אישי, ישנה חלונית בחלקו העליון של הפרופיל שכתוב בה "צור פוסט". בתוך החלונית נטמיע את התוכן שיצרנו, נצרף תמונה רלוונטית או לינק להמשך קריאה ונלחץ על "פרסם". זה הכל, הפוסט באוויר. שלב ההמשך יכול להיות קידום ממומן של הפוסט באמצעות מערכת הפרסום של לינקדאין, בהתאם לתכנית שיווק דיגיטלי B2B שבניתם. שיווק בלינקדאין מורכב הן מהפעילות האורגנית הכוללת העלאת פוסטים שוטפים ובנייה של רשת קונקשנים רלוונטית והן מפעילויות הקידום הממומן המשלימות יחד את התמונה השיווקית ומקדמות אותנו להשגת המטרות העסקיות והשיווקיות שלנו.

כמו כן, חשוב לייחס חשיבות גם לטיימינג והתדירות שבהם אנחנו מפרסמים את הפוסטים שלנו, שכן האלגוריתם של לינקדאין עובד על פי עקרונות מובנים. פוסטים שיעלו בסופ"ש למשל, יקבלו משמעותית פחות חשיפה מהסיבה הפשוטה שכולם בחופש ונמצאים פחות (או לא בכלל) בלינקדאין. דבר נוסף לקחת בחשבון, הוא שלינקדאין שומרת גם על חוויית המשתמש של המשתמשים ולכן אם נפרסם שני פוסטים ביום, הפוסט השני עשוי להשפיע על הביצועים של הראשון. לינקדאין אינה אוהבת להציג לאותו משתמש יותר מדי תכנים של אותו המפרסם, לכן נרצה לשמור על מינון של שלושה פוסטים בממוצע בשבוע.

עשינו פוסטים, מה עכשיו?

אחרי שהעלינו פוסטים לפרופיל, הגיע העת לקדם אותם. פרסום בלינקדאין רלוונטי לכל מי שעושה שימוש בפלטפורמה למטרות שיווקיות, יהיו המטרות אשר יהיו. אנחנו מתמקדים הפעם בשיווק דיגיטלי בלינקדאין לעסקים, הנעשה באמצעות עמוד לינקדאין עסקי. באופן יותר ממוקד, אנחנו מדברים על העלאת פוסטים בלינקדאין: איך עושים את זה ולמה זה כל כך חשוב לעסק שלנו?

הפוסטים המועלים בעמוד העסקי מטרתם להעניק ערך מוסף ומידע נוסף על החברה, המוצר או השירות שלנו, לאחר שיצרנו קשר ראשוני עם לקוחות פוטנציאליים והוספנו אותם לרשת הקונקשנים שלנו. במקרה של שיווק דיגיטלי B2B, ניהול דאטה הוא הכרחי במיוחד, היות שהוא מאפשר לנו למקד את מאמצי השיווק שלנו הן בלקוחות פוטנציאליים חדשים שעדיין לא מכירים אותנו אך מתאימים לאפיון קהל המטרה שלנו והן למי שכבר הביע בנו עניין. המיקוד הזה יגרום לנו לחסוך זמן, אנרגיה עלויות ומשאבים. המשמעות היא, שנציג את הפוסטים שלנו רק לאנשים הרלוונטיים, הנמצאים בתעשיות הרלוונטיות ובעלי תחומי העניין הרלוונטיים למוצר או השירות שלנו.

מעלים פוסט בלינקדאין

כשתוכן וניהול דאטה נפגשים

ניהול דאטה בלינקדאין נעשה ברובו בצורה אוטומטית, לאחר שהגדרנו למערכת איזה מידע אנחנו מעוניינים לשמור ולעשות בו שימוש בהמשך. למשל, נוכל להגדיר שאנחנו מעוניינים לדעת מי הביע מעורבות בתכנים שלנו בתקופת זמן כלשהי שנגדיר מראש. למה הדאטה הזה חשוב לנו? כי אנחנו נרצה להציג לקהל הזה עוד ועוד תכנים שלנו, להגביר את החשיפה שלו למותג שלנו ולוודא שהוא צורך כמה שיותר תוכן אודותינו, כזה שיסייע לו לקבל את ההחלטה לרכוש את השירותים שלנו. שיווק באמצעות דאטה הוא חוד החנית של האסטרטגיה השיווקית, היות שהוא הממוקד ביותר, המדויק ביותר ובעל פוטנציאל ההמרה הגבוה ביותר.

אם כך איך מעלים פוסטים בלינקדאין? ראשית, בונים אסטרטגיית תוכן. הדאטה שצברנו אודות העוקבים שלנו מאפשר לנו לדעת באיזה שלב של הפאנל השיווקי שלנו הם נמצאים, ובהתאמה להציג להם תוכן התואם את השלב הזה. אם למשל אנחנו יודעים שהקהל שלנו מורכב מאנשים שנחשפו אלינו ממש לא מזמן, נרצה להציג להם תוכן שהוא יותר תדמיתי, שמספר את הסיפור שלנו ברמת המאקרו ולייצר עניין ראשוני כלשהו במוצר או השירות שלנו. באותה המידה, אם הקהל שלנו מורכב מאנשים שכבר הביעו מעורבות בתכנים שלנו, נוכל להציג להם תוכן מתקדם יותר, שיש בו יותר ירידה לפרטים והרבה יותר מידע מקצועי אודות הפתרון והערך שיש לנו להציע. אם כן שניה לפני שמעלים פוסטים בלינקדאין, נרצה לוודא שהם תואמים את האסטרטגיה השיווקית שלנו.

לסיכום, כדי להעלות פוסטים בלינקדאין נצטרך:

  • לבנות אסטרטגיית תוכן התואמת את הפאנל השיווקי שלנו ומותאמת לקהלי המטרה השונים שהגדרנו.
  • לייצר תוכן איכותי, מסקרן ורלוונטי לקהל היעד המעביר את המסרים השיווקיים ומקנה ערך לקוראים.
  • לבנות שפה ויזואלית שתלווה את התכנים שלנו ותייצר אצל הקורא הזדהות עם המותג. כלל התמונות שנבחר עבור הפוסטים שלנו יצטרכו לדבר באותה השפה שנבחרה.
  • נטמיע את התוכן שלנו בחלונית המיועדת לכך בפרופיל ונשגר אותו לחלל הלינקדאין כדי שיעשה את העבודה שלשמה הוא נוצר.
  • כמו תמיד – אנחנו כאן כדי לייעץ, לכוון ולסייע לכם.

בהצלחה!