"כל מה שהכרנו השתנה". כך פתח הבוקר דני קושמרו את האירוע השני שלנו בסדרת אירועי השיווק ההיברידי – Go Global Go Virtual.
הימים הם עדיין ימי קורונה, חצי שנה עברה מאז הכנס האחרון של Booya ונראה שהקומפורט זון החדש של כולנו הפך להיות, בין אם אנחנו רוצים או לא, מאחורי המסכים. היעדר הטיסות, סגירת התערוכות והירידים הגדולים בעולם, התנופה של הרשתות החברתיות והעברה של כל הוצאות השיווק למימד הדיגיטלי. האתגרים החדשים חייבו את כולנו להמציא את עצמנו מחדש ויפה שעת אחת קודם. לא עוד אירועי ענק ומיליוני שקלים שהושקעו בכנסים פרונטאליים מעבר לים. עידן חדש נולד ואיתו נולדה מחדש גם חוויית הלקוח, כזו שפועלת על מרב החושים ולקחה את כולנו שנות אור קדימה.
כיצד מתמודדים עם המציאות החדשה שאף אחד לא באמת היה ערוך אליה?
משה אלזרה, מנכ"ל Booya Digital, ומירי שטרופר, מMSM מדברים על המעבר לאירועים וירטואליים בפאנל מרתק בהנחיית דני קושמרו ואדווה דדון.
"הקורונה אילצה אותנו לשנות את התפיסה ואת דפוסי החשיבה ואפשר לומר שבזכותה השוק עבר חינוך מחדש במספר תחומים וגרם לנו לעבוד בצורה יעילה וממוקדת יותר", מספר משה . "התפקיד שלנו הוא קודם כל לפתור את הבלבול עבור הלקוח. זה עולם חדש שכולו מושתת על טכנולוגיה ולכן המקצוענות וסיפוק הטכנולוגיה המתקדמת ביותר היא אתגר מאוד מאוד גדול. למזלנו, אנחנו תחום שמסתגל מהר לטכנולוגיות ותמיד צריכים להיות צעד אחד קדימה."
ניהול כנסים מקצועיים גרסת 2020
הפקת כנסים בזמני קורונה היא משימה מאתגרת המצריכה גיוס של כל משאבי היצירתיות של הארגון, לצד מגוון הכלים הטכנולוגיים המתפתחים. חברות כנסים רבות המעניקות לחברות שירותי הכנה לכנסים ותערוכות, עובדות לילות כימים בניסיון לחפש את הדבר החם הבא, את הפתרון הטכנולוגי שיהווה הפריצה הבאה בתחום השיווק.
אם כן מהם הכלים שיסייעו לחברות ישראליות להפיק אירועים בחו"ל למרות הריחוק החברתי? זיהוי הזדמנויות. לצד המשבר הגדול, נפתח בפני חברות וארגונים עולם שלם של אפשרויות אונליין שמטרתן לסייע באותו חיבור עם הלקוח הפוטנציאלי, גם אם בצורה מקוונת. "אנחנו בחיפוש מתמיד אחרי הפתרון הטכנולוגי הבא, גם בחו"ל. מאוד קשה לאנשים בלי החיבור האישי והחיבוק, לכן אנחנו מנסים לעשות זאת בכל דרך אפשרית, החל משליחת ממתקים ועד חיבור המציאות עם העולם הוירטואלי" מספרת מירי שטרופר, מנכ"לית חברת MSM, מספקת פתרונות שיווק והפקת אירועים וכנסים עסקיים.
כדי לשמר את אותו חיבור וירטואלי חדש ובכדי להעביר מסרים טכנולוגיים מוחשיים, יש צורך ביצירה של חוויה דיגיטלית חדשה. חברת Creative Labs עושה בדיוק את זה. החברה מתמחה בהפיכת חללים פיזיים לחוויות דיגיטליות. "בתקופה הזו יצרנו את התפיסה ההיברידית והיום אנחנו לוקחים את החללים הפיזיים של הלקוחות שלנו ומעניקים להם עוד מימד נוסף מעניין", מספר מנכ"ל החברה.
אז כיצד ייראה עולם האירועים בעוד שנה? כנראה שונה מכל מה שהכרנו, או שאולי דומה מאוד למה שאנחנו מכירים היום. "זה הולך להיות עולם של שילוב בין השניים. ההתפתחויות הטכנולוגיות האדירות כנראה יישארו איתנו, רק שהן לא יבואו על חשבון המפגש האנושי אלא יתחברו אליו", מספרת מירי שטרופר, מנכ"לית MSM. "הקורונה הביאה איתה חינוך שוק על סטרואידים. בתקופה מאוד קצרה הצלחנו להגיב ולפעול וזה לגמרי יישאר איתנו. אפשר היום לעבוד בצורה הרבה יותר יעילה בדרכים וירטואליות", מוסיף משה אלזרה, מנכ"ל Booya.
תודה על השתתפותך באירוע שלנו, אנחנו מקווים שנהנת מהחוויה וקיבלת ערך מקצועי ממנו.
חשוב לנו לשמוע את המשוב שלך כדי שנוכל לשמר ולהשתפר באירועים הבאים ( התשובות הן אנונימיות) .
בבקשה, לחצו כאן לכניסה למשוב
תודה מראש צוות Booya Digital ו-MSM.
"בסוף אין תחליף למפגש האנושי"
לצד המעבר לגזרה המקוונת, חשוב לזכור שהבסיס לקיום של כל פעילות עסקית היה ונשאר מושתת על אנשים. כחלק מתפיסת העולם העסקית הזו, נעשו השינויים המתאימים אצל חברות אשר פועלות במודל של שיווק ABM. הרעיון שעומד בבסיס הגישה הוא הגדרה של הלקוחות והארגונים שמעניינים אותנו כחברה ומי הם האנשים הספציפיים שאנחנו מחפשים בתוך אותן חברות. "הקורונה עשתה שיבושים משמעותיים בשוק, אבל עם כל הכאוס, יש גם צדדים חיוביים. היא אילצה אותנו לאמץ דפוסי עבודה הרבה יותר יעלים וממוקדים", מספר משה.
כנס שיווק 2021 – מה יש לגופים הממשלתיים להציע?
במסגרת הכנס אירחנו פאנל של נציגי מכון הייצוא, משרד הכלכלה והתאחדות התעשיינים, כדי לשוחח על הכלים האלטרנטיביים אשר מעמידים הגופים לרשות חברות הפועלות בשווקים בינ"ל.
"התשתית כבר הייתה מוכנה לשינוי הזה. יש לנו 44 נספחויות כלכליות בכל העולם שהתפקיד שלהן הוא להיות הגוף שעוזר לחברה בשוק היעד, החל מדיבור עם המפיצים דרך חיבור לאנשי קשר שיעזרו לפתוח דלתות בשוק היעד", מספרת נטלי גוטמן חן, ראש אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים. מפגשים עסקיים, כנסי שיווק ומשלחות עברו להיות בדיגיטל, כך גם אלפי הפעילויות והפגשים של משרד הכלכלה שעברו גם הם למרחב הוירטואלי. משרד הכלכלה מציע שתי תכניות סיוע לעסקים, תכנית "כסף חכם" המיועדת לחברות ותיקות ותכנית של"ב – שער לשיווק בינ"ל, המיועדת ליצואנים מתחילים וסטארטאפים.
מכון הייצוא מתמודד עם המציאות החדשה באמצעות הענקת כלים לייצואנים להצלחה בשווקים בינ"ל. פעילות המכון מתרחשת בשלושה צירים מרכזיים, הכשרות מקצועיות וימי עיון, שירותי מידע וייעוץ ויצירת הזדמנויות עסקיות מותאמות. "עשינו מהלך מדהים יחד עם מנהל שר החוץ, לקחנו את המושג המשכיות עסקית ועברנו לאירועים וירטואליים. אנחנו שוקלים לעשות את חלקם באופן קבוע גם בעתיד", מספר דן קטבריאס מהתאחדות התעשיינים
בשותפות עם מכון הייצוא, אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים עושה מאמצים רבים מול הממשלה כדי לפתוח את השמיים לאנשי עסקים. "לא הכל נעשה וירטואלית. יש מפגשים שצריך לקיים באופן פרונטלי, למשל טכנאים המגיעים לביצוע התקנות או ביצוע הדרכות שאינן יכולות להתקיים מרחוק", מספר שאולי כצנלסון, סמנכ"ל ממכון הייצוא הישראלי
עוברים לצד השני של המתרס, ללקוחות עצמם של בויה שנכחו היום בפאנל הלקוחות ושיתפו אותנו איך זה נראה ומרגיש מהצד שלהם.
נצח שדה, מנהל האינקובטור של חברת כתר, מספר על המיזם. "האינקובטור, נולד לפני כשנתיים, כבית גידול לעסקים חדשים, לצורך בניית יכולות עסקיות חדשות. הוא בא להדגיש את ההבנה שיש לבודד את הפעילות מליבת העשייה, כדי שנוכל לתת את מלוא תשומת הלב לגידול העסק." המותג הראשון שנולד במיזם הוא FOM- Freedom Of Motion, שהמטרה שלו לתת מענה לדור של צרכנים שעד היום החברה לא פנתה אליהם באופן ישיר – דור המילניאלס. "הם הכח המניע כיום בכלכלה והדור שמוביל את העולם קדימה. המותג נבנה כמותג דיגיטלי, עם חברת Awesome המהממים, מותג שמייצר תקשורת ישירה ובלתי אמצעית עם הקהלים הרלוונטיים בכל המדיות החברתיות, דבר שלא עשינו עד כה."
בפאנל השתתף מרחוק גם אודי מרידור, מייסד Citytransformer, החברה שפיתחה את הרכב העירוני ההיברידי שמגלם בתוכו את כל היתרונות: קטן, מוגן, חכם ( SPOTIFY) דו גלגלי, שקט וידידותי לסביבה. האתגרים העסקיים שעמדו בפני החברה בשנה האחרונה היו בנייה של אסטרטגיית שיווק שמטרתה לאתר ולפנות לספקים. כיצד הם עשו את זה? פניה לצרכני קצה בעזרת קובעי דעה ומשפיעני רשת. יצירת ביקוש וקהילת קונים ישירה שתיצור ביקוש מלמטה ותשפיע על מקבלי ההחלטות. "מכיוון שבחרנו באסטרטגיית שיווק B2C2B, חברת Booya Digital התאימה לנו כמו כפפה ליד. אנחנו רוצים לעבור דרך הלב של הצרכן הפרטי ומשם להגיע לציי הרכבים", מספר אורי.
את האירוע סיכמנו בראיון אישי עם דני קושמרו, מנחה הכנס, שדיבר איתנו על תפקידו של העיתונאי בעולם המשתגע והשינוי האדיר שנעשה בעולם התקשורת בעקבות מהפכת הדיגיטל וזמינות המידע. "כמו הכנסים הוירטואליים, גם אנחנו משתמשים הרבה יותר בפלטפורמות הדיגיטליות כדי לראיין אנשים", מספר דני. בהקשר לצמיחתן של הרשתות החברתיות ותפקידו של העיתונאי בעולם המתפתח הזה אמר דני "כל אחד בוחר איפה הוא רוצה להתמקם על המנעד הזה שבין סגירות מוחלטת לפתיחות מוחלטת. אני עוד בצד היותר שמרני.
נסכם את הכנס המוצלח הזה עם פרץ של אופטימיות, מחשבות קדימה לעבר 2021 והרבה מאוד דרייב לעשייה. האלטרנטיבות כבר לגמרי כאן, עכשיו כל שנשאר הוא לאתר את המוצלחות שבהן ולהתאים אותן בצורה המדויקת לארגון שלנו.
נתראה בכנס הבא!
תודה על השתתפותך באירוע שלנו, אנחנו מקווים שנהנת מהחוויה וקיבלת ערך מקצועי ממנו.
חשוב לנו לשמוע את המשוב שלך כדי שנוכל לשמר ולהשתפר באירועים הבאים ( התשובות הן אנונימיות) .
בבקשה, לחצו כאן לכניסה למשוב
תודה מראש צוות Booya Digital ו-MSM.
גלריה