כדי להתחיל להרוויח כסף מלינקדאין, הדבר הראשון שנצטרך לסגל לעצמנו זו המחשבה שמדובר בכלי או פלטפורמה שניתן להרוויח ממנה כסף. ברגע שנתחיל להסתכל על הדברים באופן הזה, נוכל להתחיל גם לפעול בהתאם.

כמו בכל תחום בחיים, בין אם מאחורי המסך או מחוצה לו, אנשים משלמים כסף על ערך. אנחנו לא משלמים עבור מוצר או שירות, אלא עבור הערך שהוא מעניק לנו, התועלת שיש לנו ממנו. לכן, ככל שהמוצר או השירות שנציע יהיו בעלי ערך גבוה – כך נוכל בהתאמה לגבות את התשלום עבורו.

ובחזרה ללינקדאין וכסף – איך מחברים ביניהם? גם כאן, חוקי המשחק נשארים זהים – אנחנו נציע ללקוחות שלנו ערך. הערך שלנו יכול להיות סיוע לעסקים ביצירת לידים בלינקדאין, ניהול עמוד לינקדאין עסקי עבור מותגים, ניהול קמפיינים, קידום ממומן בלינקדאין, פרסום בלינקדאין ועוד. שירותים אלו בעלי ערך רב עבור חברות ומותגים שאינם בקיאים בפלטפורמה, היות שהם מאפשרים לעסקים העושים פרסום B2B להגיע לקהלי היעד שלהם ולמכור את השירותים והמוצרים שלהם – משמע, להכניס כסף לחברה.

אם כך שתי הדרכים המרכזיות להרוויח כסף מלינקדאין הן מכירה של שירותים או מוצרים לעסקים ופרטיים או סיוע לעסקים וחברות במיקסום הפוטנציאל העסקי שלהן בלינקדאין, כדי שהן בתורן יוכלו למכור את מרכולתן.

 

מעלים פוסט בלינקדאין

לא חשוב באיזה צד של המטבע אתם, ישנם כמה צעדים שצריך לנקוט והם משותפים לכולם:

יצירת פרופיל לינקדאין

כל פעילות עסקית בלינקדאין באשר היא, מבוססת על רשת הקונקשנים העסקיים שלנו. כדי לעשות שיווק בלינקדאין מכל סוג שהוא, בין אם שיווק דיגיטלי B2B או שיווק ללקוחות קצה, אנחנו נצטרך שיהיה לנו פרופיל לינקדאין עסקי למותג שלנו. בנוסף לכך, חשוב גם שכלל אנשי המפתח בחברה יתחזקו פרופיל לינקדאין מקצועי ובו פירוט אודות העשייה המקצועית שלהם, הרקע המקצועי שלהם והתפקיד שלהם בחברה.

בניית רשת קונקשנים

אחרי שיצרנו פרופיל לינקדאין, נרצה להתחיל לבנות רשת קונקשנים מקצועית שתסייע לנו לדחוף את המותג שלנו קדימה. כיצד נעשה זאת? נאפיין תחילה מיהו קהל המטרה שלנו, מיהם מקבלי ההחלטות בארגונים שבסופו של דבר יחליטו האם לרכוש את השירות או המוצר שלנו. ברגע שהבנו מיהם, נפנה אליהם ונציע להם להתחבר.

תוכן הוא הערך

הזכרנו קודם, שאנשים למעשה משלמים על ערך. כיצד נעביר ללקוח הפוטנציאלי שלנו את הערך שיש לנו להציע לו? באמצעות תוכן. תוכן איכותי ומקצועי, כזה המספר את הסיפור של המותג, את הבשורה שהמותג בא להפיץ בעולם, את הפתרון החדשני וכמובן את הערך שהוא נועד להציע ללקוחות. את התוכן הזה נוכל להפיץ הן בפרופיל האישי של אנשי המפתח של הארגון והן בעמוד הלינקדאין העסקי של המותג. ככל שהתוכן שלנו יהיה איכותי יותר ובעל ערך, כך יהיה לנו קל יותר להביא את הלקוחות הפוטנציאליים לכדי רכישה, משמע – להרוויח מזה כסף.

קידום ממומן

מרגע שבנינו תשתית יציבה הכוללת פרופיל מקצועי, רשת קונקנשנים רלוונטית ותוכן איכותי, הגיע הזמן למנף את שלושתם הלאה ולהגביר חשיפה של המותג בקרב קהלי המטרה שהוגדרו. קידום בלינקדאין מצריך ידע ומומחיות, על כן במידה ואין מישהי או מישהו אינהאוס היודעים לעבוד עם מערכת הפרסום, מומלץ להיעזר במומחה לינקדאין כדי לוודא שהכסף שהשקענו הגיע למקומות הנכונים.

לסיכום, כדי להרוויח כסף מלינקדאין יש לנו שתי אפשרויות:

  1. לסייע לחברות אחרות למכור את השירותים והמוצרים שלהן באמצעות ניהול מקצועי של פרופיל לינקדאין עסקי ובניית קמפיינים. מי שהסעיף הזה רלוונטי עבורם אלו אנשי מקצוע מומחים הבקיאים בפלטפורמה, מכירים את האלגוריתם של לינקדאין ומבינים היטב כיצד לעשות בו שימוש כדי למכור. כאן נכללים גם יועצי לינקדאין המעניקים שירותי ייעוץ ומתפרנסים מכך.
  2. למכור את השירותים והמוצרים שלנו. כדי לעשות זאת, נצטרך למלא את כל ארבעת השלבים מעלה בהצטיינות בהתאם לאסטרטגיית השיווק של המותג.

בשני המקרים, נצטרך לספק ערך לצד השני כדי שנוכל לראות מזה כסף.