בחודש אוקטובר 2020 יצאה גוגל בהכרזה על גרסה חדשה כלי האנליזה שלהם – GOOGLE ANALYTICS 4 

הפעם לא מדובר על עדכונים ושיפורים של GOOGLE ANALYTICS UNIVERSAL אלא בכלי שונה לגמרי מה שגרם להרבה תהיות ולא מעט חרדות. 

תאריך היעד לחילוף בין גוגל אנליטיקס יוניברסל לאנליטיקס GA4 הינו חודש יולי 2023 מה שמחייב את כל בעלי האתרים חברות השיווק השונות ובצע את ההעברת המערכת בצורה תקינה וכמובן להעביר את כל הדאטה שהצטברה לכם עד עכשיו.

שיווק B2B  שמביא תוצאות.

מלאו פרטים ואחד המומחים
שלנו יחזור אליכם.

לתיאום פגישת ייעוץ
073-7599478

אני מאשר/ת קבלת דיוור מאת Booya digital

אז מה ההבדל בעצם? 

יש שינוי מהותי בכל כך הרבה פרמטרים אלו שלושת הדברים העיקריים לדעתי 

  • צורת המעקב אחר הנתונים – EVENTS ולא SESSION BASED PAGE VIEWS
  • מטריקות שונות – במקום אחוז נטישה יש לנו ENGAGED SESSIONS 
  • הגדרות  וארגון ה DATA מבוססות על DATA STREAMS IN PROPERTIES ולא על VIEWS IN PROPERTIES.

יש הבדלים רבים נוספים עליהם נרחיב במאמרים ייעודיים.

למה חשוב לוודא שהשינוי נעשה כמו שצריך? 

הדאטה שנאגרת בגוגל אנליטיקס מסייעת לאנשי השיווק מכל ערוצי השיווק השונים לנתח את הדאטה באתר להסיק מסקנות ואז לצאת לתוכנית פעולה אפקטיבית הרבה יותר 

לדוגמה  – יש לנו אפשרות לבדוק מהם העמודים בהם ישנה פעילות מרובה ולהבין את התהליך שעובר הגולש מכניסה לעמוד ועד ביצוע ההמרה שיכולה להיות השארת פרטים, רכישה, שהייה בעמוד, צפייה בוידאו ועוד 

ככל שיהיו לנו יותר נתונים כך נוכל להגיע למסקנות מדויקות יותר, לכן חשוב במעבר מגוגל אנליטיקס UNIVERSAL לגוגל אנליטיקס GA4 שנעשה שנעביר את כל הדאטה שנצברה. 

seo dashbord

מה מצפה לנו בגוגל אנליטיקס 4 ? 

חלק מהשינויים הראשיים שנעשו מתרכזים במדידת ההמרות, שהפכה להיות קלה הרבה יותר. 

המרות שהיו קיימות בגוגל יוניברסל עברו בצורה אוטומטית לגוגל GA4 ונוספו להם רשימה של איוונטים שיכולים להספר בצורה אוטומטית.

בנוסף גוגל החליטו להכניס את עניין ה User  Engagement במקום BOUNCE RATE מה שייתן לנו אינפוטים שונים לגמרי 

וכמובן סינון מידע על ידי customized reports כך נוכל להגדיר מה בדיוק אנחנו רוצים לראות בדוחות שלנו ולא נהיה OVERWHELMED מהנתונים  

לסיכום 

טכנית המעבר לגוגל הולך להיות יחסית פשוט – גוגל נתנו  לנו כלי מיגרציה מעולה שעושה את העבודה מה שהולך להיות קצת יותר מורכב זה להבין את הפרמטרים החדשים ואתר הדשבורד החדש אבל כמו תמיד אחרי שנתרגל לשינוי נבין שכנראה שגוגל יצרו מוצר ניתוח טוב יותר מהמוצר הקיים