• קידום אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קמפיינים ברשת המדייה

קבוצת זריחה נוסדה לפני כ-50 שנה כמפעל הזרקות פלסטיק, ובמרוצת השנים הגדילה את ענפי פעילותה עד שכיום היא מאגדת חמש חטיבות עצמאיות שכל אחת מהן היא מפעל בפני עצמו.

קידום אורגני בגוגל

איך לקחנו קבוצת חברות עם מפעלים בתעשיית הפלסטיק המסורתית והפכנו את השיווק שלהם ל-100% דיגיטלי?

המשימה

העבודה מול קבוצת זריחה הציפה מספר אתגרים:

  • שיווק דיגיטלי לתעשייה מסורתית – חברה תעשייתית מסורתית שהייתה זקוקה להכנתה לגוגל ולהופעה בפלטפורמות מקוונות שמעולם לה הייתה לה זיקה אליהן. 
  • אתר אינטרנט רב תחומי – בניית אסטרטגיית קידום בגוגל לאתר רב-תחומי שמאגד כמה חטיבות עם עולמות תוכן ייחודיים, קהלי יעד שונים, תחומי פעילות אחרים וכו’. 
  • רתימת אנשי המפתח בחטיבות השונות – רתימת אנשי מפתח בכל אחת מהחברות הבנות, לטובת שיתוף פעולה ובניית אמון בתהליך השיווק הדיגיטלי (שהתמקד בקידום אורגני בגוגל אשר הינו ארוך טווח). 

מיקוד והימנעות מ”רעש במערכת” – כחברה העוסקת בפלחי B2B, קבוצת זריחה לא בנויה להתמודד עם כמות בלתי נגמרת של פניות לא רלבנטיות העלולות לייצר “רעש במערכת” ותחושה של “גז בניוטרל”. קידום בגוגל לחברה מסוג זה דורש תשומת לב להבנת הארגון ובנייה נכונה של מילות מפתח ממוקדות. מקסימום טראפיק איכותי ורלבנטי.

אופן העבודה

הסיפור המעניין עם קבוצת זריחה טמון בתהליך בניית אסטרטגיית הקידום בגוגל ורתימת זרועותיה של הקבוצה למהלך. משימה לא פשוטה בחברת תעשייה מסורתית שהיא גם קבוצה המאגדת חמש חברות שונות, שכל אחת מהן היא עולם תוכן בפני עצמו. 

היה עלינו לבנות את האמון עם מנהלי החטיבות בזריחה, לרתום אותם לפרויקט ולעבוד איתם בשיתוף פעולה. כמו כן, מכיוון שלא רצינו לייצר “רעש במערכת” עם פניות לא רלבנטיות, השקענו משאבים ניכרים בהבנת הארגון ובהבנת קהלי היעד הטכניים המעוניינים בשירותי החטיבות. הקשרים ושיתופי הפעולה עם הגורמים המובילים בקבוצה, ביחד עם מחקר מילות מפתח שמאפיין תעשייה מסורתית ועסקי B2B, הניבו תהליך מוצלח של חשיפה בגוגל.

התוצאה

  • קודמו למעלה מ-200  ביטויים שונים: חטיבות הקבוצה מופיעות בכל הביטויים הרלבנטיים עבורן בגוגל, ובמיקומים הבולטים ביותר בתוצאות מנוע החיפוש. 
  • Value for Money, מקסום תקציבי השיווק בחברה – הקידום האורגני הפך למנוע השיווק המרכזי של החברה בפני קהלים חדשים, ולאחר התייצבותו הוא מאפשר כיום הפנייה של תקציבי שיווק לאפיקים נוספים (ברשת ומחוצה לה). 
  • חשיפה לעולמות תוכן חדשים – הקידום האורגני חשף את הקבוצה לעולמות תוכן חדשים ואפשר טוויית שיתופי פעולה עם יזמים שספק הם היו מגיעים לזריחה ללא הפלטפורמה הדיגיטלית.
  • איסוף דאטה איכותי – הקידום האורגני וניתוח התנועה לאתר הקבוצה מאפשרים איסוף דאטה איכותי המשמש לשיווק מחדש על בסיס הקהלים שנצבעים בקפידה